anthilias

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Gun - 9 december 2012 18:41

Jag fick ett present kort på en natt på spahotell som var för den här eller nästa helg. Valfri stad. Eftersom jag är ganska less på bilåkande/körande så valde jag Norrköping. Lagom långt i mitt tycke.

Tog med mig min kompis och igår åkte vi i väg på vår mini semester:).

När vi hade plockat in våra väskor på hotellet och ställt bilen i garaget gick vi ut på staden. Vandrade runt lite och tittade i affärerna sedan gick vi till ett område som kallas Knäppingsborg i Norrköping. Där hittade vi en mysig resturang som vi åt på. God mat var det.

På kvällen gick vi puben på hotellet en trevlig afton med andra ord.

Vaknade upp och åt en jätte god frukost på hotellet. När vi satt och åt tittade vi ut och jag sa, ser du så konstigt det är över vattnet, ser ut att vara kallt ute.

Frågade i receptionen hur många grader det var -26 grader!!!!!!!!!!!!! Fy vad kallt. Tur att bilen stod i ett varmgarage den som inte gillar att starta när det är så kallt. Nya bilen!

Hade tänkt att åka över till Ikea i Linköping, men det började mörkna så tidigt oroväckande fort så det blev att styra bilen hemåt.

Temperaturmätaren i bilen åkte berg och dalbana allt mellan -4 till -14 var det på vägbanan hemåt.

Efter ca 6 mil blev det snörök visste att jag hade en personbil framför mig (den hade satt på dimljusen men lastbilen framför såg man knappt)... hagel började komma och sedan snö. Man höll sig för skratt. Men som tur var så varade det inte så länge.

Resten av resan gick bra och nu har jag varit hemma ett tag. Kallt har vi men inte så farligt.

Egentligen skulle vi ha besökt Falkenberg den här eller förra helgen. Men med många sjuka på jobbet har inga ledigheter beviljats. Den resan får bli till början av nästa år.

Önskar er en trevlig andra advent.

Kram gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards