anthilias

Alla inlägg under maj 2018

Av Gun - 27 maj 2018 20:50

Här har vi högsommar värme.... Hur ska det då bli i juni och juli?!?

Alla blommor blommar för fullt nu och vi lär inte ha några kvar till midsommar!

Dagarna går rasande fort och det har varit något hela tiden, så någon tid vid datorn har inte funnits.

Vi har haft hel utedag på jobbet och det var uppskattat.

 

Vi tog oss med cyklarna till Jenny.

 

Vagnarna var fulla med barnens ryggsäckar där de hade sin matsäck.

 

Kö har det varit med på grund av vägarbete. En dag satt jag över 40 minuter innan jag kom upp på E 22:an.  Trist

och långtråkigt.

 

I Torsdags hade vi avskedsfesten för våra blivande 6-åringar. Alltid lika vemodigt när de lämnar oss för skolans värld. Men festen var uppskattad.

     

I lördags var det tolvshillingmarknad i Oskarshamn.

 


Mycket folk var det där och när jag var på mitt fik Shalom så kom

marknadsgeneralen i hög person som Karl den XIIII och tog sig en fika.


Kram gun


Av Gun - 13 maj 2018 19:44

Sol har vi här och i regel 23-25 grader varmt om dagarna.

Nu har jag även tagit årets första dopp,

 

Det var inte alls så kallt i vattnet som jag trodde:). Solen är stark nu känner jag det börjar svida lite på mina axlar.

 

Nu blommar även liljekonvaljerna

 

och syrenerna... Synd bara att allt går så fort nu.

Nu väntar en ny arbetsvecka och förhoppningsvis med fint väder.

Kram gun


Av Gun - 8 maj 2018 20:34

Oj, vad det händer ute i naturen... blommar för fullt.

 

Visst är det vackert?!?

Även tiden har gott fort.... har inte hunnit att sitta vid datorn. En orsak är detta

 

4 kubik jord som ska köras ut på skottkärra. Tala om gratis gym:). Musklerna är lite ömma ännu. Men fint blir det när man är klar.

I morgon är sista dagen på den här veckan och sedan är man ledig i fyra dagar. Sysslolös lär jag inte va. Finns mycket som jag tänker hinna med.

Tänk jag har ytterdörren fortfarande öppen och det är så varmt ute. Jag bara njuter.....solen skiner fortfarande

och göken hör jag också.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards