anthilias

Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

Det blev en semla för mig med...

Av Gun - 21 februari 2021 17:24

Inte kan jag missa en semla nu när semeldagen har varit.  

Och det finns bara ett ställe som har så goda semlor...... Shalom i Oskarshamn, så där var jag i fredags och åt min semla.

Njuter av mina lediga fredagar och fattar inte varför helgen ändå går så fort:).

Förra lördagen så fick jag ett sms att jag skulle ringa till Ett strå vassare inne i Västervik. Tänkte att något blivit fel men det visade sig att jag skulle få blommor till Alla Hjärtans dag.

 

Denna fina blombukett fick jag av min ena son och hans tjej. Jättefina är dom fortfarande. Tack M & R för de

vackra blommorna.

Annars har mitt liv bestått av att skotta bort snön under elstängslet om kvällarna har det inte snöat så har det blåst

så elstängslet varit under snön..... jobbit, men vad gör man när vildsvinen finns här!?!

Nu de senaste dagarna har det töat rejält här, vi har plusgrader och igår regnade det med. Så snön finner snabbt och glad är jag.  I morgon blir det att ringa sotaren igen för inte gick det som han trodde när han var här i fredags.

Det vill sig inte att elda i den andra kakelugnen utan det ryker in och inte lite!  Det bolmar från spjället och bakom kakelugnen. Undrar vad som är galet?!?

Men det återstår att se när sotaren varit här igen. Tänker inte ta ut några beskymmer innan.

Kram gun

 
 
wiolettan

wiolettan

21 februari 2021 21:18

Vilken fin bukett med blommor du fick. Så roligt. Det är alltid trevligt om någon tänker fina tankar och jag förstår att din son och hans tjej ville uppmärksamma dig speciellt.
Hoppas verkligen att sotaren kommer snart så du får ordning på det hela.
Kan tänka mig att det är jobbigt att skotta snö.
Nu är ju snön på väg att försvinna och det har blivit plusgrader här också.
Semlan ser god ut.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

28 februari 2021 18:15

Så gullig son med tjej du har! Extra roligt är det ju när man inte är beredd!
Kram

http://bengtssons.info/baloo

 
forex robot

forex robot

Torsdag 18 april 14:02

Pretty good post. I have just stumbled upon your blog and enjoyed reading your blog posts very much. I am looking for new posts to get more precious info. Big thanks for the useful info. forex robot https://pivozon.com/

http://https://pivozon.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards