anthilias

Alla inlägg under januari 2021

Av Gun - 31 januari 2021 18:55

I torsdags kom snön och kylan....  Fy vad kallt vi har det här och på nätterna sjunker det ner till -15.

 

Visst är det fint när solen skiner med det skulle räcka med max -5 grader.

 

Som ni ser så har vi fått snö.....

 

Tänk att innn kylan och snön kom så var mina snödrippar på G. Ja, dom sover väl nu under all snö.

   

Efter all skottning idag så bakade jag bullar och en kärleksmumssockerkaka och det smakade gott till kaffet vil jag lova:).

Har även hunnit med att äta en semla på mitt favorit cafè Shalom i Oskarshamn. Ingen har så goda semlor som dom och lagom stora.

 

Nu väntar en ny vecka med nya äventyr. Önskar er en trevlig vecka.

Kram gun  

Av Gun - 10 januari 2021 16:54

Nu är alla helger över och likaså min ledighet. Vart tog 11 dagar vägen? Fort gick dom ialla fall.

Har njutit av ledigheten vädret har inte varit på topp precis ena stunden regn nästa snö.

Besökte ett loppis ställe och hade då sett en spegel som sku

lle passa bättre än den jag har nu bakom min soffa

men tyckte den var för dyr. Nu  när jag var där så hade dem halva

priset på allt och spegeln fanns kvar.

Så den fick följa med hem

 

Blir fint när den kommer upp...

Annars har det inte blivit så mycket gjort här mörkret kommer fortfarande tidigt

 

Som ni ser ingen snö bara lite puder på backen men halt är det.

Har nu plockat bort allt förutom adventsljusstakarna som får stå ett tag till tycker det blir för mörkt utan dom.

 

sista amaryllisen blommar nu... sedan får det bli vårblommor på bordet.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards