anthilias

Alla inlägg under juli 2013

Av Gun - 28 juli 2013 16:30

Varje kväll är det samma visa... ut och plocka mördarsniglar!

Har offrat en grilltång att plocka dem med och de är många..

 

Här ser ni dem. Dahlior gillar de tydligen för där har jag hittat många sniglar. Vilka hål de gör i marken stora som

en 5 krona. Det är väll där de kommer uppifrån om kvällarna. Ett tipps är att de inte gillar kaffesump. Värt att prova.

   

Idag var det loppis i Furulid Krokstorp. Tog fel på dag så jag var där redan igår:).

Tala om vad saker det fanns där....

Här kommer mina fynd. För allt gav jag bara 120 kr.  Bra för en äkta smålänning:):).


 

Auktionen som var stannade jag inte kvar på för det fanns inget jag ville ha.

Börjar även att undra om jag har tagit mig vatten över huvudet?!?

  Fick för mig att ta bort all färg från komoden. Jag gick och köpte medel på färgaffären

som bara var att stryka på. Vet inte hur många ggr jag har strykt på och färg finns kvar som sitter som berg.

Men trägen vinner. Annars är allt bra här bara man slapp den fuktiga klibbiga värme som vi har haft här ett bra tag.

Riktig medelhavsvärme är det både dag och natt. Man sover inget vidare om nätterna nu när det är så varmt.

Hade över 23 grader igår kväll när jag skulle sova vid halv ett tiden. Önskar mig ett rejält åskväder

så vi får frisk och klar luft. Nu är det mulet och det kommer lite regn men ändå är den fuktiga luften kvar.

Nu ska jag ut i veboden igen och se om jag får bort lite färg från komoden har lagt på ett lager med medel igen..

kan inte vara så länge där ute för det luktar... och huvudvärken kommer.

Hoppas ni alla har det skönt i sommarvärmen.

Kram gun

Av Gun - 26 juli 2013 11:38

Dagarna har bara rusat fram här och med det så minskar mina semesterdagar!!

Tänk att få stanna tiden lite... bara lite:). Så känner jag just nu.

Vill inte tillbaka till jobbet. Men men det blir ett måste det med.

Här har vi haft en strålande sol med en klibbig värme om dagarna så

igår kväll kom Tor på besök igen och även nu på morgonen. Kan tänka mig

att han gör en vända till för det känns så.

Ändå har vi den här klibbiga värmen kvar fast åskan gick här.

Jag kommer och går men sitter inte så mycket vid datorn just nu... som ni märker:).

Men det är väll så för alla kan jag tänka mig...

Ha det så gott vi hörs snart igen..

Kram gun

Av Gun - 21 juli 2013 09:14

I fredags så började vi dagen med att fika på panget (pensionatet) i Mörtfors.

  Visst ser det fint ut. Gott fika har det med vill jag lova.

Efter att vi fikat så körde vi till Kristdala. Där var det den sedvanliga marken. Men i år var

det 200 års jubileum. Marknaden startade 1813 och har hållit på sedan dess.

Karuseller och cirkus fick inte vara där i år för det fanns inte på den tiden.

Ortsbefolkningen och Kalmar läns museum gick i tidstypiska kläder.

   

Här ser man en kvinna och en man i kläder från förr.

  Även häst och vagn fanns på plats och man kunde få åka med om man ville.

Vi hittade inte jycklarna eller kreaturen. Men de skulle vara där. Men man kan tala om att det var folk där i värmen!

Jag är inte så mycket för marknader men de var kul att få en aning om hur det var på den

tiden då Anthilia gick in från Libbekulla (gården) för att sälja sina djur.

Det var hennes levebröd och gården som hon hade köpt själv skulle betalas.

Hur hon redde det är en gåta för mig, men hon klarade det.

Annars händer det inte så mycket här. Lata dagar vid stranden och det här skönt det med.

Kramen till er alla.

gun


Av Gun - 18 juli 2013 15:49

Vi har det så varmt och gott här bara 27 grader!!! Var är man då.... jo i böljan den blå.

Häromdagen så skulle jag i för det var så varmt och gick ner till bryggan där grabbarna stod och såg lite pillemariska ut! Badar ni inte sa jag. Jo kom svaret dröjande, du får gå i före. I kom jag men lika fort upp...

förstod varför grabbarna var pillemariska:):).Svinkallt! När de mätte hur många grader vi hade så var det bara 11 grader! Fattar ni hur kallt det var. Vi hade fått in nytt havsvatten i viken.

Glömde att berätta att vi har en ny brygga till våra båtar den gamla flytbryggan var förliten och låg i vassen.

En kväll komma ena grannen över och pratade om bryggan (den gamla). Undrar om vi kan sälja den frågade han....

jo visst går väll det tyckte jag och fick på min lott att sälja den. Grannen pratade om ca 500 kr... jag sa 2000 kr sätter jag den för. Så jag och andra grannen in till datorn och ut på blocket gjorde en annons och priset höjde vi lite till:).

Vi satt bryggan för 2250 kr.

Efter en timme gick mobilen varm här!!! Bryggan gick på budgivning och var såld dagen därpå.

Tala om att jag och min granne är poppis här:)!! Det var det ingen som trodde om oss... Kvinnor kan:)!

Nu ska jag äta lite mat och sedan ut i trädgården för i morgon väntar nya äventyr för mig runt hörnet!!

Vad undrar nu nog säkert men det får ni allt vänta och se.

Kramen på er alla

gun

Av Gun - 16 juli 2013 09:12

Ja det var ett rejält åskväder vi fick! Tor var inte på humör... fy vad han dundrade och levde här.

En villa brann upp och en villas elkablar brändes sönder. Telias nät gick inte att komma ut på det har legat nere.

Men nu fungerar det igen. Mobilens nät har fungerat där har jag tele 2 men skriva via mobilen var inte min starkaste sida! Vilken tid det tog och så förstaver den vissa ord om jag inte ser upp.

Som ni förstår så har jag ledigt nu en stund från mitt jobb. Helt underbart vill jag lova!

Vädret är toppen och jag bara har det bra...... badar varje dag. Någon resa så här på sommaren brukar jag inte göra.

För jag bor så underbart vackert utan det sparas till höst och vintern när allt är så träligt.

Har varit på 70- årskalas en ovanligt pigg 70- åring vill jag säga. Han jobbar fortfarande på sitt jobb visserligen inte heltid men ändå.

Annars har det nog inte hänt så mycket här hos mig. Hoppas ni alla har det bra nu när solen skiner

så härligt. Kommer och besöker er vart efter.

Kram gun

Av Gun - 11 juli 2013 13:52

Hej,Åskan har slagit ut 3 g nätet så jag kommer inte hit ut före måndag.Tråkigt men inget att göra åt. Kan inte besöka er före måndag.Skriver nu på min mobil men det tar tid att komma in här. Jag ger upp! Önskar er en fortsatt trevlig semester.Kram Gun

Av Gun - 1 juli 2013 22:17

Tänk att det redan är första juli... och många har börjat sin semester.

Det märks på jobbet lite personal och mindre med barn.

Sol har vi haft idag med:) och varmt. Lite väl varmt blir det att bara vara på gården

kan jag tycka.

Är så trött och huvudet dunkar. Ska bara dricka upp mitt kaffe för sedan kryper jag ner i sängen.

Halsen är bättre som tur är.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards