anthilias

Alla inlägg under december 2020

Av Gun - 27 december 2020 18:33

God fortsättning,

Hoppas att eran jul blev så bra som den bara kunde bli i år med tanke på pandemin.

Här blev det en lugn och fin jul trotts allt och förhoppningsvis blir 2021 ett bättre år.

På juldagen gick filmen om Mörtforstarzan gjord av Tom Alandh. Värd att se om ni  missade den!

Min by där jag växte upp och vackra panget i sin glans dagar.. vilka fina minnen det finns.

 

Mörtforstarzan som jag tog en bild med mobilen när den gick på tv:n.

Snygg var han!!!!!!

En annan person som jag fick en bild på i helgen är den man som en gång i tiden bodde där jag nu bor.

 

Erik hette han och visst det ser annorlunda ut nu mot då när denne man bodde här.  Han gillade att fiska och hade bikupor. Det är så roligt att höra om människor som bott och levt här.

Lika dant är det nu när serien "Vår tid är nu" har börjat igen och sista gången också. Miljöerna och kläderna...

jag blir så salig då.

Kram gun



Av Gun - 20 december 2020 19:51

Vad fort dagarna har gått och man har tusen saker att göra. Iår blir julen annorlunda för oss alla

och jag hoppas att nästa jul blir som förr.


Alltid till jul blommar min ena äkta makar

 

och även granen har jag klätt redan i år på lucia.

 

Inga klappar där än:)...


  Önskar er en riktigt God Jul.

Kram gun


Av Gun - 6 december 2020 17:34

Oj, vad tiden har gått fort sedan jag skrev här ute. Tyckte inte det var så länge sedan men det var det.

I helgen har det varit mycket skratt för då gjorde vi tomten!

 

Här har vi börjat med att stoppa tomten med plast innanför byxorna.... 

Här har vi resten av sakerna som ska användas för att få till tomten. 

 

Här sitter han den gamle tomten och funderar.... 

 

Här har vi fått igång lyktan så det lyser så fint nu på kvällen och kaffe har han med om han skulle bli fika sugen:).

Vi hade inte förstått hur poppulärt det var med tomten av alla grannar.

Förra året hade vi tomten länggre ner på grund av vildsvinen som han skulle skrämma bort med hjälp av radion,  trodde vi jag..... ena grannens son hade kommit hem sent en kväll och då såg han hur grisarna stod runt tomten och glodde

måste ha varit en syn att se  . Nu är det ett elstängsel som håller dom borta och tomten sitter tryggt innanför!

Lyser upp lite nu när det är så gtrått och trist om dagarna.

Vi var ute i skogen i veckan som var på jobbet med barnen och vad såg vi då tror ni

 

 jo detta... tror att det är en myra som kryper på trädstammen i december månad! 

Tiden är ur led. Önskar er alla en trevlig andra advent.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards