anthilias

Alla inlägg under december 2017

Av Gun - 31 december 2017 15:53

  Önskar er alla Ett Gott Nytt År!

 

Här firar vi även ett grönt nyår.

Kram gun

  

Av Gun - 22 december 2017 21:18

Dagarna har bara rusat fram och det har inte funnits någon tid för datorn.

Nu är granen klädd och lyser så vackert.

 

och nu får det vara färdigt pyntat..

  

Någon vit jul lär det nog inte bli här i år.. Lite trist tycker jag allt.

Önskar er alla en God Jul.

Julkramar gun


Av Gun - 11 december 2017 20:46

Vilken härlig helg jag har haft....

Började i torsdagskväll då vi tog färjan över till Visby från Oskarshamn. Strax innan Visby gungade det ordentligt.

Vi kom fram sent så det var bara att gå och lägga sig.

 

Här bodde vi..

Fredagen fanns det en del saker som skulle göras bl.a ett läkarbesök och även vila på det tills klockan slog fem. Det var då det började med

medeltida jul.

 

Här kommer bönderna från landet med sina varor för att sälja inne i Visby.

 

Här är gallret fällt för att komma in i Visby.


  Här hör ni Fru Bonde som pratar.

När porten öppnades gick fackeltåget genom Visbys mysiga gränder ner till Kapitelhusgården och där fanns en del av medeltida julmarknaden.

 

Bland eldar och allt så fanns människor i medeltida kläder

 

Två fina herrar... Mycket fanns att se och det som var synd var att de inte kunde ha sin marknad i S:ta Karins ruin vid Stortorget utan du fick de ha den på två ställen. Inne i S:ta Karins ruin var det lervälling efter allt regnande.

Lördagen var det fortsättning och i domkyrkan var det Lucia firande med medeltida inslag. Så vackert!

Vilken härlig upplevelse i denna vackra kyrka.

 

Vi fick även se Fru Tott och Fru Bonde när vi åt och Fru Bondes kläder är identiskt lika med den äkta Bondes kläder.

 

även Tomtefar och Tomtemor ville äta:)....

 

Så myigt i Visbys gator/gränder det enda som fattades var snön och som alltid finns det ett slut på resan och igår

gick båten hem med oss ombord.

 

I väntan på färjan så blev det ett besök på ett av våra favorit cafféer så mysigt att bara sitta där i brasans sken och kolla in alla. Vilat mellan varven har vi gjort för att kunna vara med och se. Men mycket återstod att ta del av. Men man får välja.

I morse vaknade jag till detta

 

det skulle vi haft i helgen i Visby. Vilken julkänsla man hade haft då. Idag har jag varit hemma och fixat till lite.

Kram gun







Av Gun - 3 december 2017 21:03

Tänk att det är första advent idag och snön lyser med sin frånvaro. Men det lyser fint i fönstren

nu

 

och mörkret känns inte lika trist. Veckorna går så fort och i morgon kväll ska vi ha vår julfest. Blir i år på Affes källare i stan och Italiensk buffè. Det gillar jag:). Tycker att det räcker med julmaten på julaftonen.

I torsdags slutade jag tidgt och kände för en eftermiddag i Oskarshamn. Blev go fika på mitt caffe Shalom

 

Sedan gick jag lite på stan och hittade min kofta till halva priset. Vilken lycka:). Har gott och kollat på den länge men 500 kr tycker jag är lite väl mycket och nu blev det 199 kr med en rabatcheck som jag också hade. Blir att ha den i morgon kväll. Grå med vita pärlor. En fin julkofta.

Bakade en ny sorts kakor idag som jag tänkte ha till julfikat men de föll mig inte i smaken. För sött!!

Tycker inte om när kakorna är för söta....

Nu snart är det dags att krama min kudde för i morgon är det en ny arbetsvecka.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards