anthilias

Alla inlägg under december 2018

Av Gun - 23 december 2018 11:12

 

Önskar er alla en riktigt God Jul med en bild på min gran.

Tiden har gått enormt fort sedan jag skrev här sist.....och nu är det bara en dag kvar tills julaftonen.

Skinkan står nu i ugnen och det börjar lukta så gott:). Ute är det lite snö och -7 grader kallt. Hu det bet lite i kinden

när jag var ute.

    

Tyckte den här var bra och jag lånade denna från Instagram.

En riktigt GOD JUL.....

Kram gun

  

Av Gun - 11 december 2018 17:51

Veckan som varit gick i raketfart.... Hinner inte med!

Vi hade vårat julbord i måndags förra veckan,

 

Super gott var det och trevligt hade vi där allihopa.

       

Fika i köket i söndags då det var andra Advent.

 

Fixade slingan i trappen i helgen och så har några tomtar krypit fram:)

 

 

plockar fram lite vart efter...

Igår firade vi Lucia på jobbet med barnen. Jätte duktiga barn som sjöng så duktigt inför alla.

Någon julkänsla har man inte då det regnar ute. Trist väder med andra ord.

    

Nu blommar min amaryllis för fullt. Den är så vacker.

Kram gun


  


Av Gun - 2 december 2018 19:17

Tänk nu har vi kommit in i december månad och första advent.

Trotts att november var grå och trist så gick månaden fort.

Nu lyser det så fint i fönstren hos mig

 

Köket blev så mysigt och utanför i blomlådan  har jag satt grankvistar med en ljusslinga i.

 

   I vardagsrummet blev det fint och även där satt jag en slinga på bordet. Lyser så vackert på spegelglaset.

Jag är tokig i Amaryllisar och hyacinter, vita ska dom vara. Är  så fint!!

 

Även en stjärna kom upp... bilden blev lite mörk ser jag:).

Veckan som gott har vädret varit si och så och det har varit mörkt när man åkt till jobbet och mörkt när jag kommit hem.  Trist men typiskt novemberväder.

Veckan som kommer ska vi ha julfest på jobbet och det är vi som håller i det den här gången. 34 kollegor blir det och jag

skriver om det nästa gång. Ingen vet vart vi ska förutom vi som håller i det. Ska bli kul!

Har just suttt och titta på adventskalendern och den kan bli bra i år med.

Jag är som barnen och kan inte missa ett avsnitt:).  Har frysit hela tiden när jag såg på tv:n kanske beror det på

att jag har sovit dåligt i natt....jag vill inte bli sjuk!  

Önskar er alla en trevlig Advent.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards