anthilias

Alla inlägg under oktober 2020

Av Gun - 25 oktober 2020 18:07

Åh, vad jag har väntat på min soffa.... exakt i tre månader.

Men nu i fredags kom den.

 

Denna soffa hade jag förut och samma dag som jag beställde min nya så satt jag ut den på Market place på facebook.

Trodde att det skulle ta tid att bli av med de men den gick på 5 minuter!?!

Så den kvällen var jag snopen och ingen soffa.

 

I tre månader har jag haft en ny stil i mitt vardagsrum  . Lite jobbigt i längden!

 

Och nu ser det äntligen ut så här.... och jag är nöjd!!!

I morse var det lite jobbigt det där med att ställa tillbaka klockan. Jag vaknade vid sju tiden och då var det vid sex tiden i stället. Min dag har känts lång.

I flera dagar har jag sett ute på Instagram hur det har bakats saffransbullar och saffransskorpor. Nu på eftermiddagen

föll även jag för frestelsen och bakat både bullar och skorpor med saffran i. Har aldrig hänt förut!!

Men men.....

Annars jobbar jag som vanligt måndag till torsdag och ledig alla mina fredagar. Härligt.

I veckan som gott var vi ute i skogen som vanligt och då hittade vi

 

Lupiner som blommara i slutet av oktober!?! Har aldrig varit  med om något liknande. Man blir orolig för vårat klimat.

Den ska jag sluta blomma till midsommar.

Kram gun


Av Gun - 13 oktober 2020 19:31

När jag skulle åka till jobbet i morse så såg det ut så här över blankviken.

Visst är det vackert?
I helgen var vi alla samlade och åt lite gott.

Så roligt att vi kunde ses trotts Coronan.
Hösten börjar göra sig påmind här, löven faller av kallare om dagar och nätter och i morse fick jag skrapa bilrutorna och bildörrarna var lite svåra att få upp. Nu är det åtgärdat så inga fler problem med bildörrarna?.
Nu blir det fika framför tv:n.
Kram gun

Av Gun - 4 oktober 2020 20:52

Tänk att vi redan är inne i oktober månad och vi har det ganska så varmt för årstiden.
Har gått ner i tjänst nu och jobbar 80% nu och är ledig varje fredag. Härligt!
I fredags åkte vi till Stensjö by som inte ligger så långt från där jag bor. Har aldrig blivit av att åka dit men nu så blev det av. Finns inte så mycket att hitta på nu i Corona tiden.

Bullerby känslan infann sig.

Så vackert det är.

Undrar hur många som stått här och hävt upp vatten både i solsken och regn. Tänk om husen kunde tala.
Nu bloggar jag för första gången från mobilen och hoppas det går bra. Går inte att föra över bilderna till datorn så vad gör man ?.
Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards