anthilias

Alla inlägg under januari 2020

Av Gun - 26 januari 2020 20:15

I fredags kväll var vi på Hotell Hulingen på krogshow. Man blev lite nostalgisk för här var man och dansade

på tisdagarna. Vilka roliga minnen man har därifrån. Många som var där hade samma minnen från den eran.

Gösta som var den man som drev det på den tiden med sin fru och personal.


  Hoppas vidioklippet fungerar. Jag kan se det i min mobil men inte här på datorn.

 

Snödropparna håller på att slå ut när som helst.... Känns som våren finns runt knuten men än kan vintern och snön komma.

Kram gun
 

Av Gun - 19 januari 2020 19:38

 

I veckan var det tulpanens dag.... och så vårlikt det blir med ett knippe tulpaner på bordet.

Dagarna rullar på igen med jobb och vissa mornar när jag är på väg så kan jag märka att det börjar bli ljusare.

Härligt!!

 

Här har det varit så fint väder så cyklarna har redan kommit fram i januari månad!! Har alldrig hänt förut!

Men barnen blev överlyckliga när vi tog ut cyklarna och vi skulle ut på äventyr. Denna gång gick äventyret till fågeltornet där vi tittade efter fåglar.

 

Spännande.... att få klättra upp för trappan.

 

Titta vad som passerade när vi hade fikat klart frukten uppe i tornet. Vilken tur vi hade. Men några fåglar såg vi inte men vi ska fortsätta att åka dit och se när vårfåglarna kommer.

Nu väntar en ny vecka med nya äventyr och förhoppningsvis får vi behålla det fina vädret.

Kram gun



  

Av Gun - 12 januari 2020 18:16

Tänk snart har redan halva månaden av januari gått. Dagarna bara rusar väg.

Vädret har varit underbart härligt idag med sol och 7 grader varmt . Fåglarna kvittrade så glatt när vi gick en promenad efter vattnet.

 

Har redan ätit årets första semla:)....

 

Men ingen semla går upp mot Shaloms goda hembakade semlor.....

Den här bilden tog jag en dag på min ledighet över Blankviken

 

Tyckte den blev så fin.

Idag innan jag åkte hem från stan så tyckte jag allt att eftersom det kändes

som vår ute fick ett knippe tulpaner följa med hem

 

Så fräscht.... stack ner några syrenkvistar också.

Kram gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards