anthilias

Alla inlägg under oktober 2017

Av Gun - 29 oktober 2017 19:26

I kväll vill man inte sitta på Gotlandsfärjan... för här blåser det rejält!

Undrar hur natten blir?!? Kommer alla gamla ekar att stå kvar här tro??

Var ut på förmiddagen för att kratta eklöv och det var skrattretande. Alla löv for

dit vinden bar och inte vart det dit jag ville precis:).

Men frisk luft fick jag och skönt var det ett tag ialla fall att vara ute i blåsten.

Vaknade som alltid tidigt och i morse blev det ännu tidigare nu när vi hade dragit tillbaka klockan  .

Men visst har jag fått lite gjort.

Har bakat första omgången med saffran och det blev bullar och skorpor.

Gott:)!!

 

Billden är animerad i appen på mobilen men här ute fungerade inte det. Synd.

När jag var till Vimmerby förra lördagen gjorde jag ett fynd!

 

Den här klänningen kostade 499 kr och sedan var det rea på rea så slutpriset för mig blev 54 kr.

Bra för en smålänning:). Nu ska jag ta mig en runda till er.

Kram gun




Av Gun - 22 oktober 2017 19:21

Idag vaknade jag kring klockan åtta och att det var ganska så mörkt ute mot vad det brukar vara...

 hela dagen har varit mulen, grå, ganska trist och nu öser regnet ner sedan ett par timmar tillbaka.

Kappan har kommit och åkt tillbaka:).... för det priset får det inte vara något fel på varan!

När jag packade upp kappan så blev jag fundersam, såg genast att det fanns som ett konstigt veck/kant

mellan andre till tredje knapphållet på ca 6-7 cm långt och i ögonfallande. Inget som företaget som sålde kappan kunde

tala om vad det var. Så nu hoppas jag att de reserverade den sista kappan till mig.

På min lunchrast brukar jag vara ute och gå i de nya omgivningarna och en dag hamnade jag på

kyrkogården som tillhör Gertrudsvik när det var ett mentalsjukhus.

 

En vacker liten plats i en glänta med gamla gravstenar. Inga blommor fanns det på någon gravsten. Men det var

vackert och rofyllt där.

Vi har så vackra promenadstråk här ute och man ser många som är ute och går här. Både de som bor i de vackra lägenheterna och andra som åker hit ut. För någon vecka tillbaka upptäckte jag att en av de boende här ute har skaffat

en fransk bulldoggsvalp och jag är salig:). Den är sååååå söööööt!!! Ser dom på ena gräsmattan hur den lilla valpen ska

lära sig av husse och det är väl inte alltid det blir som husse har tänkt sig:). Ser bara hur kul ut som helst!

Fick för mig att jag skulle sticka mig en ny mössa och halsduk nu till hösten/vintern. Brukar bli en ny varje år.

Men oj vad kul det är att sticka...

 

mössan ska sys ihop och halsduken är inte klar än. Bra framför tv:n.

Kram gun




Av Gun - 15 oktober 2017 18:59

Så ljuvligt varmt vi har haft det här och jag har gått i t-shirt ute idag .Härligt ,och tänk att det är

i mitten av oktober! Det kan man inte tro och kvällarna/nätterna har varit ljumma som på sommaren.

När vi var ute på upptäcktsfärd i vårt nya närområde på jobbet så såg vi dessa svampar

 

Häftiga tycker jag och vad de heter vet jag inte.

I torsdags var det daggs för gruppfotot med oss alla barn som pedagoger och jag tror det blir fint med den här bakgrunden

 

solen sken den dagen men när jag tog bilden så hade vi mulet.  Vi stod i mitten av gräsmattan med havet bakom oss.

Helgen har spenderats här hemma och det finns att göra med att kratta upp alla eklöv och även mossan som finns på berget framför huset. Vill lova att det känns i rygg och axlar:). Gratis motion med andra ord.

Tänk sedan jag var på Ölands skördefest och gick in i en affär där och jag hittade kappan som har fastnat i mitt huvud!

Mitt samvete sa nämligen nej till mig.. inget köp!! Kappan kostade 2999 kr. Har inte kunnat släppa den och igår satt jag ute på nätet sökte och hur som helst hittade jag kappan nedsatt och den fanns i min storlek. Ja, resten fattar ni väll:).

Precis nu är kappan på väg till mig,

 

så här ser den ut. OBS, bilden är lånad från Newhouse!

I morgon är det åter en ny arbetsvecka tycker faktiskt att det går bara fortare och fortare.

Kram gun




Av Gun - 8 oktober 2017 19:48

 Hu, vad det blåser ute och regnar nu... känns så skönt att sitta i soffan med datorn i knät och tv:n på.

Blåst har vi haft hela dagen men regnet kom nu fram mot kvällen så på förmiddagen var jag ute och krattade eklöv

och plockade upp alla grenar som blåst ner.

Tro det eller ej men det blir en sväng till med gräsklipparen i veckan:). Klippte även ner buskar m m och ena rosbusken

var full med rosknoppar,

 

och nu står de i en stor vas på vardagrumsbordet. Så fint.

I helgen har jag varit en sväng till Kalmar och bara njutit.

 

Kalmar slott så fantastiskt vackert på kvällen. Tror allt att det spökar där:), eller vad tror ni?

Tänk om väggar kunde tala och man skulle nog få reda på både sorgliga och glada saker som hänt där.

Det jag vet är att några av mina förfäder har jobbat där.

Inne i centrum hade Krögers Oktoberfest med Tyroler musik och det var fullt med folk överallt.

Tänk vad skönt det känns att få komma hem till lugnet efter ett intensivt dygn:). Börjar man bli gammal tro eller!?!

I morgon är det en ny arbetsvecka och snart har halva oktober gått!! Tycker tiden bara går fortare och fortare!

Kram gun




Av Gun - 1 oktober 2017 20:09

I helgen har det varit Ölands Skördefestival och tänk vad populärt det har blivit.

Oj, vad fullt med bilar och människor det har varit där.

Första anhalten för våran del blev Aronstorp och deras kroppkakor.

 

Oj, oj så goda de är!

Sedan blev det en tur till Borgholm där vi gick och strosade.

 

Tog en bild ut över havet när solen gick ner.

 

Här har de byggt en koja av majskolvar och blasten och inne där fanns det höbalar med pumpor.

Ett roligt ställe för barnen.

Idag har det varit trädgården för hela slanten. Klippt gräset för troligen sista gången och plockat

in alla trädgårdsmöbler. Vad tomt det blir! 

Hade en hel svampparad i gräsmattan....

 

Några utav dom och nu är alla borta. Blev lite avigt att få ut bilderna från mobilen den här

gången. Min Iphone låste sig i veckan och den gick inte att öppna så den har de skickat vidare.

Min lånemobil är en Nokia anroid total bakvänd:)..

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards