anthilias

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Vilket väder............

Av Gun - 8 maj 2016 20:26

Vilket väder som vi haft här... rena högsommarvärmen!

Och idag var det premiär för årets första dopp i böljan den blå!!!!!

 

Titta, så inbjudande att få ta sig ett dopp:).

Var inte så farlgt att doppa sig riktigt uppfriskande faktiskt!

Oj, vad det har börjat blomma här och det surrar av humlor, bin och getingar.

Kommer nog att bli ett geting år här!

 

Mina löjtnantshjärtan blommar och är riktigt stora.

Har kört ett riktigt maratonlopp här i kväll med gräsklipparen och trimmern på nästan hela

gräsmattan. Attans vad det växer gräset!

Avslutar med en promenad i min lilla stad Tant Glad

Ser ni så fint det blommar i en av våra gränder.

 

Många gamla hus som är bevarade och hålls fina.

 

Pronenadstråk ner mot hamnen.

 

Lite mörkt blev detta foto men huset är så vackert och en gång i tiden bodde det här

en sjökapten.

 

Vårat fina gamla varmbadhus som har inhust turistbyrån och

nu vet jag inte vad som finns där. Fontänen bredvid är ett fint inslag i miljön.

 

  Här är fiskartorget och runt här ligger många restauranger och det är mysigt att slå sig ner

och sitta och kolla på folket.

Ja det var lite från min lilla stad.

Nu väntar jag på springfloden.

Kramar gun

 
 
TantGlad

TantGlad

8 maj 2016 21:00

Visst har det varit ett fantastiskt väder i några dagar nu. Man bara njuter och njuter av alltihopa.

Men så fint och somrigt det är hos dig. Först nu börjar sommaren att ta vid här hos mig plötsligt så exploderar naturen i färgen grönt.

Trevlig promenad och trevligt berättat till bilder. Jag gillar din stad. Den ser fin ut. Fina bilder.

Tack för din fina promenad. Ska länka dig nu på studs.

Kramelikram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena

Lena

8 maj 2016 23:10

Hej Gun! Det måste varit kallt att bada idag, men är det varm så kan det ju vara uppfriskande, så fint! Kram Lena 💖

http://vita lyckohem

 
pearl1

pearl1

9 maj 2016 08:51

Hej..Fina promenadfoton i fina omgivningar..
Första dopp.. !! Hu, ikke för mig ,, jag är en badkruka.
Haft löjtnandshjärta men har tyvärr försvunnit. Trivs nog inte på vår sandjord...Ja, NU, är det tid att njuta av "fulla muggar" av vårens härligheter...Ha dé gott ... Kram...

http://Bloggplatsen

 
Annika

Annika

9 maj 2016 09:51

Nämen har du redan badat!!! Det lär nog dröja några veckor innan jag hoppar i. Visserligen hoppade jag i en vak i vintras men.....Nu fortsätter vi att njuta av allt det vackra vi har omkring oss. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Åke

Åke

9 maj 2016 21:57

Ja exakt! Vilket väder :) Och dina löjtnantshjärtan, nu blev jag riktigt avundsjuk, vår buske vet jag inte ens var den står, eller man ser inte ens vart den ska växa upp... Fina värmande bilder, doppet måste ha varit härligt :)

http://www.nacka144.se

 
wiolettan

wiolettan

11 maj 2016 16:18

Några dagar har det varit så varmt, riktigt skönt, men idag var det lite svalare.
Fina bilder ifrån din stad. Det är roligt att få se.
Så du har tagit första utedoppet för denna sommar? Ja, det kanske börjar bli lite varmt i vattnet, men jag tror att det än så länge är för kallt för att jag skulle tycka att det är skönt.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

14 maj 2016 07:14

Vilken fin promenad. Vädret var toppen i förra helgen. Inte skrämmas så. Getingår. Bada NU. Ska jag betrakta dig som en "galning" eller tuffing?
Kram och trevlig helg från Bosse Badkruka

http://bosseliden.wordpres.com

 
BrittMarie

BrittMarie

15 maj 2016 18:42

Vädret växlar verkligen. Idag skulle du väl inte ha en tanke på att bada?? Däremot promenad kan man ju göra i alla väder. Vi gick en tur i förmiddags. Det var innan regnet hade satt riktig fart, men kallt var det. Jag kände väl igen mig på dina promenadbilder. Tant Glad sätter visst fart på några. Ett trevligt initiativ, tycker jag.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards