anthilias

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Onsdag kväll....

Av Gun - 13 augusti 2014 20:16

Vi har fått bra mycket svalare nu om kvällarna och mornarna. Skönt jag bara njuter.

I morse när jag åkte in till jobbet (tidigt) så var det jätte vackert över Blankviken.

Dimman och solen som höll på att gå upp. Synd att inte kameran var med.

Hade med mig släpkärran för jag skulle en sväng över tippen med skräp.

Alltid lika dant varje gång man kommer rattande med släpet på tippen

gubbarna stenglor på en som man kom från en annan planet bara för att det är en ensam kvinna!?!

Eftersom jag började tidigt så slutade jag tidigt och efter besöket på tippen drog jag

över till Vimmerby för att gå och strosa. Rean var i full gång där så inte kom jag hem tomhänt  .

Men jag fyndade ordentligt den här gången... inte hade jag gett 2000:- för de här fyra plaggen.

Nu blev priset 760kr:- mer i min kassa!

De sista dagarna har det kommit ett par regnskurar mitt  på dagen och sedan har solen skinit.

Och givetvis kom den värsta hagelskur när jag var på soptippen. Kul....

Idag är det de vänsterhäntas dag hörde jag på radion när jag åkte in.

Så med andra ord är det min dag idag då  .

Lena, nej mina blodvärden är inte dåliga utan det är mina tyreoidea prover som är skvatt

galna (struma proverna). Får se vad min läkare ska göra hon skulle höra av sig i

slutet av veckan.

Nu ska jag fixa mig lite fika.

Önskar er en trevlig onsdags kväll.

Kram gun



 
 
wiolettan

wiolettan

13 augusti 2014 21:16

Håller med dig, visst är det skönt med lite svalare ute, inte så varmt utan mer vanlig sommarvärme.
Låt gubbarna glo, jag tror att de beundrar dig. Deras fruar skulle kanske inte klara detta med släpkärra.
Vi hoppas att proverna är bra.
Trevlig kväll du med.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

13 augusti 2014 21:29

- Halloj norröver.
Åker du till inlandet när du slutar tidigt.
Då ska man vara vid havet. Fast det är klart om man
bor precis bredvid havet, kanske det är skönt att lämna det.
Jag ar varit ute på Hasslö idag. En härlig dag med god mat
och trevliga människor.
- Ha en fortsatt bra vecka !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Melody

Melody

13 augusti 2014 21:29

Jag kan hålla med om att det är skönt att det är lite svalare på kvällarna för det gör det lättare att somna, men att det blir mörkt så tidigt gillar jag inte.
Här börjar det kännas riktigt höstligt för bönderna har redan börjat plöja upp åkrarna och de gyllene sädelsfälten är nu ett sommarminne blott!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
TantGlad

TantGlad

13 augusti 2014 22:00

Grattis till din dag då👍. Man får veta så mycket på bloggpromenader och det är roligt.
Roligt att fynda till bra priser. Bara passa på.
Jaadu...nog tittar gubbarna på en allt om man besöker tippen allt. Känner som dig......som en från mars hahaha..

Sv: jo....Jag kom ihåg när jag läste i din blogg och om poschen. Kan ju tänka mig det såg roligt ut där du stod bakom gardin haha....

Nu...nattikramen från mig. Natti Natti💤😃

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

14 augusti 2014 00:26

Nu har det varit härliga svala dagar, underbart, tror dem flesta har fått solvärme så dem är nöjda nu.
Haha karlar på tippen som tror att inte kvinnor kan, det måste vara gamla gubbar som lever i gamla fördomar.
Roligt att förnya garderoben lite inför hösten, svårt att låta bli när det är rea, vad köpte du ?
Här har det regnat i parti och minut dag och natt i flera dagar nu, naturen trånade efter vatten så det är välkommet.
Nu är det dags för sängen här, klockan är över midnatt, krm och god natt ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

pearl1

14 augusti 2014 09:21

Välkomnar höstmornar/kvällar och det svalare vädret...
Likadan´t här när det gäller tippen, man blir verkligen uttittad.....!!

 
Anne-christine

Anne-christine

17 augusti 2014 12:26

Tittar in och önskar dig en fortsatt fin söndag och ny vecka.
Lite grått på himlen just nu då solen inte orkar ta sig genom. Men svalt och skönt är det.

Varm söndagskram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards