anthilias

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2020

Äntligen....

Av Gun - 25 oktober 2020 18:07

Åh, vad jag har väntat på min soffa.... exakt i tre månader.

Men nu i fredags kom den.

 

Denna soffa hade jag förut och samma dag som jag beställde min nya så satt jag ut den på Market place på facebook.

Trodde att det skulle ta tid att bli av med de men den gick på 5 minuter!?!

Så den kvällen var jag snopen och ingen soffa.

 

I tre månader har jag haft en ny stil i mitt vardagsrum  . Lite jobbigt i längden!

 

Och nu ser det äntligen ut så här.... och jag är nöjd!!!

I morse var det lite jobbigt det där med att ställa tillbaka klockan. Jag vaknade vid sju tiden och då var det vid sex tiden i stället. Min dag har känts lång.

I flera dagar har jag sett ute på Instagram hur det har bakats saffransbullar och saffransskorpor. Nu på eftermiddagen

föll även jag för frestelsen och bakat både bullar och skorpor med saffran i. Har aldrig hänt förut!!

Men men.....

Annars jobbar jag som vanligt måndag till torsdag och ledig alla mina fredagar. Härligt.

I veckan som gott var vi ute i skogen som vanligt och då hittade vi

 

Lupiner som blommara i slutet av oktober!?! Har aldrig varit  med om något liknande. Man blir orolig för vårat klimat.

Den ska jag sluta blomma till midsommar.

Kram gun


 
 
wiolettan

wiolettan

27 oktober 2020 17:08

Förstår att den fina soffan gick snabbt att sälja.
Men, det är roligt att få lite nytt, lite annorlunda och det blev ju så snyggt och hemtrevligt.
Det låter märkligt med lupinen som blommar, nu. Tänk så det kan bli, oroande.
Trevlig tisdagskväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

9 november 2020 20:57

Vilken fin soffa. Ja det förstår jag att det var jobbigt att behöva vänta så länge o inte kunna sitta ordentligt. Men skönt att den har kommit nu.
Själv la jag ut ett piano på fb som jag skulle skänka bort men jag hade redan planerat att jag skulle skaffa en kärra o få åka med den på tippen för att ingen vill ha den.. Men,, det var jättemånga som hörde av sig direkt så dan efter var den borta. Känns tomt men nu har jag en kamin istället så det är fin.
Ha en bra kväll o sov gott ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

3 december 2020 16:55

Tittar in ibland för att hälsa på dig. Men, nu var det länge sedan du var här.
Hoppas att allt är i sin ordning och att du mår bra.
Många varma tankar till dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards