anthilias

Direktlänk till inlägg 3 mars 2019

Redan Mars månad...

Av Gun - 3 mars 2019 18:51

Dagarna rullar på och nu är vi inne i Mars månad. Vart tog februari vägen?!?

Vädret har vi haft tur med i veckan... mycket sol.

Babblarna var vi  på i torsdags och för er som inte vet vad det är

så är det ett språkpedagogiskt material. Det tränar barnen i de olika språkljuden där barnen härmar

deras ljud/namn.

 

Här ser ni dom otroligt populära Babblarna. Dadda, Bibbi, Babba, Diddi, Doddo och Bobbo. Kan berätta att våra barn i åldern 2-4 år stod helt stilla i 40 minuter och var saliga:)...(barn/vuxna längst ner till höger på bilden är okända för mig). Dom var helt otroligt duktiga som fick med sig barnen och det var den bästa föreställning jag har varit på under alla mina år.

Tog en promenad idag i kära Mörtfors,

 

Forsen som rinner igenom byn och delar byn i två kommuner.

 

Basarkullen som en gång i tiden var en dansbana.

 

Dom här två stod i en trädgård, Kronblom och hans Malin.

Troligen kommer dom från Sellberg samling i Solstadström. Men kul att se dom igen.

 

Myseldar lite i kakelugnen. Härlig värmen och så sprakar det så härligt :). Inte för att det behövs

för det är varmt ute ....

Kram gun




 
 
Lena

Lena

4 mars 2019 07:36

Hej! Vilken VÅR ni har! Babblarna känner jag till nästan alltför väl ;)

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

4 mars 2019 15:35

Idag skulle det allt vara läge att elda i kakelugnen, för oj oj oj vad det har regnat. Ja vädret växlar denna årstid. Babblarna har jag inte koll på men det verkar ju vara spännande och roliga!

http://www.bengtssons.info/baloo

 
wiolettan

wiolettan

6 mars 2019 16:07

Babblarna var något nytt för mig, men så har jag ju inte kontakt med så mycket småbarn.
Bra betyg detta att de satt stilla så länge. Ovanligt i den åldern, kan jag tänka.
En by som ligger i två kommuner, så märkligt det blev där då.
Typiskt Kronblom att stå och titta på då Malin jobbar.
Ha det så bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Trollet

Trollet

8 mars 2019 16:42

Babblarna, har hört talas om dom men inte mer

http://lchftrollet.blogg.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

9 mars 2019 10:05

Myselda låter mysigt.
Jag hittade Mörtfors på kartan.
Babblarna låter som någon som passar mitt barnasinne.
Lördagskram Bosse

http://gotlanduppochner.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards