anthilias

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Vilket härligt väder.....

Av Gun - 30 oktober 2016 18:42

Vi har haft ett härligt väder här i helgen.

Solen har verkligen hållit sig framme.

 

Löven har nu så härliga färger.

 

Löv finns det gott om att ta upp:).

Och det är bland annat vad jag roat mig med i helgen.

 

Fika på verandan var hur mysigt som helst. Undrar om det var årets

sista fika där....

 

Trappan går sakta men säkert framåt. Nu slipar jag

trappsteg för trappsteg. Jag som var så säker på val av färg

har nu fått griller i mitt huvud efter jag sett lärkhusets trappa.

Nu så tror jag att den gråa färgen kommer att bytas ut mot brun laserad

trappa om det går att lasera fast det finns färg kvar!?! Jag har varit ute och

läst på nätet och tydligen ska det fungera.

Veckan som gott har varit full av aktiviteter på jobbet.

Vi har firat "Nallens dag" med att ta med en nalle eller ett gosedjur.

 

Vi gjorde även nallar av kastanjer och de blev fina.

 

Så söta var de.

När vi var ute i skogen så såg vi blommor i slutet av oktober

helt otroligt.

 

Dessa svampar såg  vi med lite roliga var de

 

jag vet inte vad de är för svampar.....

Tänk att en helg ska gå så fort och nu är det söndagskväll

och i morgon är det åter en ny arbetsvecka.

Här har vi oktoberlov denna vecka och en del av våra barn kommer att vara

lediga.

Kram gun

 
 
pearl1

pearl1

1 november 2016 18:00

Hej... Vad du sliter o släpar med trappan . Kommer säkert bli fin när du blir färdig med den.
Svampen tror jag är bläcksvamp..
Ha dé gott...Kram..

http://Bloggplatsen

 
wiolettan

wiolettan

1 november 2016 20:17

Härliga höstbilder och roligt att se de andra bilderna också.
Vad du är duktig med din trappa, det är ju ett arbetsamt uppdrag och jag hoppas att du inte sliter ut dig.
Blommor nu, det var intressant och vackert.
Nallar av kastanjer, tänk vad ni kan.
Kram och var rädd om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

3 november 2016 04:20

Underbart vackra höstbilder som riktigt brinner.

Tror trappen blir jättebra då den blir klar å så skönt med höstlov som det åxo är hos mig.

Roliga svampar där. Långa å rangliga haha.

Ha det gott och kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards