anthilias

Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Aprilväder............

Av Gun - 24 april 2016 19:18

Tänk att det ska snö och hagla i april..

 

Kom ett litet oväder med snö och hagel i morse. Inget som låg kvar men ändå!

Helgen har som vanligt gott fort och idag var jag till Överum där det finns en antikaffär:).

Jag skulle absolut inte handla något!?!.....................

Vad händer tror ni, jo det första jag råkar få ögonen på var..... hm nej jag vänder om och går åt ett

annat håll. Sällskapet som var med ropar Gun har du set.... jo jag har sett ....!!

Damen som stod i affären hade nog bra roligt åt mig:).

Vad tror ni det slutade med att jag reserverade och lade handpenningen på en vacker matsalsmöbel i

körsbär i ett otroligt fint skick! Adjös med mina skattepengar där rök de glatt!!!!

Matsalabordet jag har nu är lite för lågt så det ska säljas det är i mörk ek.

Med hem kom i alla fall mitt fynd,

 

10 st gamla mönstertidningar från 30-50-talet!!!

Vilka mönster och det blir höstens pyssel framför tv:n och brasan.

50 kr för alla passar en smålänning bra nu när hon har satt sprätt på pengar  .

Igår gjorde jag årets första rabarberpaj

 

mumsigt gott och jag har även bakat bullar

 

lite har jag allt fort gjort även om jag ränner omkring!

Någon promenad får jag hoppa denna gång Tant Glad.

Det fanns det inte tid för har haft ett himla ståhej att hålla samvetet i schack

för mina tilltag:).

Pidestalen är nu vit och fin så det som står på tur är pinnsoffan i köket.

När jag körde till soptippen sist så åkte mitt trädgårdsbord med.

Ett troget bord som jag haft i 30 år tala om kvalitet..

Hittade ett bord men priset är 5000 kr och det är inte min kassa nu

även om bordet är super fint och gediget om man tänker mot jysk m m

men så hittade jag en blogg där tjejen visade hur man gjorde ett sådant bord som jag vill ha

i plankor. Vad är risken nu som kommer hända tror ni:)!?!

Nu har jag nog surrat färdigt för i kväll och i morgon är det

åter en ny arbetsvecka.

Undrar så Bosse vad du är nyfiken på i min header? Människorna är min namne och farfars

faster Anthilia och hennes föräldrar Sven Peter Olsson och Ingrid Stina Svensdotter

kortet är taget i Libbekulla Kristdala..

Kramar gun



 
 
TantGlad

TantGlad

24 april 2016 20:30

Visst haglar, regnar det och så kan solen rätt som det är dyka upp. Nog Äre ett Aprilväder allt.

Så kul med så gamla mönstertidningar. Det låter spännande att kika i dem.

Det finns många snygga möbler....priser för den delen åxo.

Man ska bara göra sin promenad då man känner för det. Det ska kännas bra, och inte vara nåt tvång.
Har mycket att göra jag med....och då hoppar man.

Nu har jag surrat färdigt åxo. Ska ta mig en tekopp, och luta mig tillbaka i sköna soffan.

Kram på dig

http://tantglad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

25 april 2016 10:49

Roligt att få ett bra pris på något som man önskar sig. Nu vet du vad du har att göra då det blir grått och kallt ute igen om många, många månader.

Här var det snö igår också, men det har försvunnit.
Spännande med matsalsmöbeln, då den kommer hem till dig. Det är så roligt med något nytt.

Så skoj det ska bli att se om det blir så att du snickrar ihop ett bord själv, skulle inte förvåna mig så kreativ och duktis som du är.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

25 april 2016 11:29

Ja usch vilket aprilväder! Vi har varit ute och rest i helgen, och fick ganska många hagelskurar på oss på hemvägen igår. Fint att du fick tag i en fin matsalsmöbel i alla fall. Rabarberpaj och bullar, mums!!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Melody

Melody

26 april 2016 07:03

Inte visste jag att det finns en antikaffär i Överum! Kanske får bli en utflykt dit i alla fall. Min man har frågat om Överum och jag har sagt att det finns inget att se där, men kanske får ta tillbaka det. Jag tycker det verkar som om du är riktigt flitig!
Hoppas du visar hur du bygger trädgårdsbordet! Låter onekligen intressant!
Och så måste jag ju än en gång tala om att din Header är helt underbar!
Minns så väl första gången jag tittade in här och satt och beundrade den!
Önsakr dig en fin fortsättning på veckan!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

26 april 2016 16:12

Tack för informationen. Jag har ju undrat varje gång jag sett den.
Jag älskar rabarberpaj.
Då gissar jag på att Gun kommer att göra ett plankbord i sommar. Rätt eller fel?
Det är alltid "livsfarligt" att gå in i sådana affärer. Ofta hittar man fina saker.
Vi fick hagel igår och kalla nätter börjar jag bli trött på. Ofattbart att det är maj på söndag.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards