anthilias

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

God förmiddag...

Av Gun - 23 augusti 2015 10:44

Solen lyser här idag med.... Kommer att bli en varm dag och mycket vattnande på alla blommor.

Värmen och solen går hårt åt på alla trädgårdsland och gräsmattor här.

Men den bästa platsen när solen skiner är här,

 

Badberget på andra sidan viken....

Nu finns inte så många badgäster kvar här mest är det Tyska familjer som

fortfarande har semester. Så någon trängsel är det inte längre.

Har redan varit ute en runda och vattnat  och nu blir det nog en sväng till badet.

Har börjat att virka rutor till ett överkast......

Vet nog inte vad jag gett mig in på:).

Många rutor lär det bli, har ännu inte räknat hur många som  jag måste göra.

Så här ser rutan ut

 

Bilden blev inte så bra ser jag nu men den får allt duga.

Nu väntar solen på mig och en trevlig söndag till er alla!

Kram gun

 
 
pearl1

pearl1

23 augusti 2015 18:36

Virka överkast, ja där har du nog gett dig in på något som tar tid....LoL..

http://Bloggplatsen

 
Annika

Annika

24 augusti 2015 10:45

Ja vad har du gett dig in på? Lika bra att inte räkna rutorna förrän det är klart. Men du är ju så duktig på handarbete så detta fixar du galant. Vilken kanon fin helg och det fina vädret håller i sig. Får några timmar i solen nu för jag börjar inte jobba förrän kl. 12
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

24 augusti 2015 12:04

Ja, nu har det varit soligt och varmt en längre tid så att jag förstår att det blir torrt ute i blomlandet och markerna. Ser själv på mina blommor på balkongen, de dricker mycket nu.
Fint virkad ruta. Men, ett överkast, det blir många rutor det. Förstår dig, för det blir ett tjusigt överkast.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

24 augusti 2015 21:35

Tack för du titta in till min blogg! Välkommen åter! Håller med dig det du säger!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

25 augusti 2015 15:46

Tack för du tittade in till min blogg! alltid roligt med besök. Välkommen åter! Hoppas att du blir snart bättre så du kan skriva mera. Vi är ju olika människor som har olika behov.

http://miamiamia.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 augusti 2015 22:37

Skönt att du fick lite tid och sol för bad. Här har det regnat dag och natt i dagarna 2, i dag har det varit helt bedrövligt, störtskurar. Det tar tid att virka ett överkast, men när det är klart så pryder den verkligen sin plats och man är stolt.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

26 augusti 2015 07:23

Det har blivit en hel del stunder med vattning i denna härliga månad. Så ni har också tyskar på er sida av vårt avlånga land. Det är skönt tycker jag att vimlet av turister både här och där har avtagit. Du måste berätta sedan hur många rutor som behövdes till slutresultatet. Bra aktivitet när mörkret tar vid mer och mer under kvällarna. Kram Bosse

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

26 augusti 2015 11:26

- Halloj norröver.
- Fin badplats du har där. Men det ser ut att
vara ganska "ormtätt". Däremot klarar man sig från
Krokodiler.
Du hur ju att jag har lite fobier....
Förstår att det är mycket att vattna i det här varma och
blåsiga vädret. Jag är glad att det bara är lite krukor
på balkongerna.
- Ha en fortsatt trevlig vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
Bengt

Bengt

26 augusti 2015 23:47

Eftersom jag nu har hamnat här genom Rhuts blogg och jag har läst dina inlägg ner till"I dag stos det på agendan" så vore det väl oförskåmt om jag då inte gav en kommentar. Det var trevlig läsning!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

29 augusti 2015 01:28

Söker bloggvänner att byta tanka med om livet m.m
Välkommen att kika in i min blogg om du är gammal eller ny spelar ingen roll utan VÄLKOMMEN!

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards