anthilias

Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Grattis till alla mammor!!

Av Gun - 31 maj 2015 18:21

 Tänk idag är det Morsdag. Igår hade min äldsta son sin födelsedag och han föddes faktiskt

på morsdag för 39 år sedan....

Vad tiden går och jag som nästan tycker att det var i går:).

Får bjuda på en kaka idag eftersom det är vår dag

 

Tack snälla cecce för receptet på Rabarbercheesecake.

Kan bara säga MUMS så god den var.

Den gick som smör i solsken....

Vädret här har varit lite si och så med... sol varvat med lite regn.

Igår åktes det ner till Oskarshamn och där var det faktiskt tolvskillingmarken.

Tror nästan varje oskarshamnare var där. Först tog jag en sväng till Shalom för att titta

om jag kunde fynda något:)...

Jo, då visst hittade jag något...

 

den här kom med hem och jag provade med att sätta värmeljus i sockerskålen

och gräddsnäckan. Vilket fint sken det blev.

 

Den här tavlan fick jag se och tyckte den skulle passa bakom min soffa än spegeln som jag

hade och så blev det.

Fick se en tavelbelysning som satt på en annan tavla och den fick jag med mig hem.

Sen blev det en stund på staden som avslutades med fika på Shaloms cafè men snart kan jag

prova på Cecces cafè. Ska bli kul.

När jag kom hem så skulle jag sätta på tavelbelysningen och av någon andledning så flyttade jag undan

mitt soffbord innan jag satt upp tavlan på väggen. Sedan i med kontakten

och så skulle jag trycka på sladdströmbrytaren.... då small det!!! Jag hoppade till som katten så rädd blev jag.

Srömmen gick i vardagsrummet och ett brännmärke i tappeten blev det.

Vilken tur att jag flyttade undan bordet!!

Spegeln hamnade ovanför min säng istället

    

Men nu är allt bytt och lampan lyser så fint!

Åkte in till stan i morse och handlade ny sladd:). Handlade även lite på Blomsterlandet.

En hortensia som jag satt ner i trädgården och en afrikas blå lilja som även den står ute i en kruka

bredvid mina tomatplantor

 

Lite sommar mys ialla fall..

På lördagskvällen blev det en sväng ner till Mönsterås för där var det Bluesfestival.

Mycket folk var det i omlopp. Många lite för överförfriskade och vad de har för glädje

av festivalen fattar jag då inte....

Trevlig kväll till er alla.

Kram gun



 
 
cecce

cecce

31 maj 2015 21:10

Ska bli kul att träffa dig med i sommar!!
VAd kul att rabarbercheesecaken blev lyckad! Den är ju inte helt lätt att baka - så bra gjort av dig!:-)

Vilket bra tips att använda sockerskålen och gräddsnipan som ljushållare!

Kram Cecce

http://www.ceccesblogg.se

 
Ruth

Ruth

31 maj 2015 22:52

Så fin kaka du har gjort, skulle gärna velat smakat på den. Fina fynd har du hittat till ditt hem, jag har inte plats med mera, har fått plockat bort en del. Jag har köpt blommor för 2 amplar, men dessa får stå på altangolvet, det blåser ½-storm varje dag och ett piskande regn.
I morgon är det 1:a juni och sommaren lyser med sin frånvaro.
Önskar dig en fin vecka.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

1 juni 2015 10:07

Fint set med sockerskål och gräddsnipa och roligt att det kunde användas till att ha värmeljus i. Vackert. Tjusig tavla också.
Vilken tur i oturen med den trasiga sladden, förstår att du hoppade till, det brukar ju komma rätt fort då det händer något med det elektriska.
Hoppas att du får en fin dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

1 juni 2015 18:16

- Halloj norröver.
- Gamla sladdar och elartiklar är riskabelt att använda
sig av. Tur att det ändå gick så bra som det gjorde. Även
om tapeten blev brännmärkt. Jag får väl gå in på Shalom och
ge dom en ordentlig varning när jag åker förbi nästa gång....
- Ha en fortsatt fin vecka !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Anne-Marie

Anne-Marie

2 juni 2015 22:02

Den kakan såg god ut,den får du gärna bjuda på nån dag på jobbet :)

http://Anne-Marie

 
Melody

Melody

3 juni 2015 05:54

Rabarbercheesecake… låter som en dröm när jag själv försöker hålla mig till sockerfria skorpor för att komma i sommarklänningen! Får du dela med dig av receptet så får du gärna göra det!
Här ser det ut att bli loppis för nu har jag insett att vi köpt ett för litet hus!
Köpstopp för resten av livet känns det som!
Fast nu gav du mig idén med en sockerskål i glas… så fint det blev med ett värmeljus i!
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards