anthilias

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

Söndag kväll...

Av Gun - 15 mars 2015 20:18

Helgen gick som vanligt fort..

Vädret har varit härligt med en strålande sol fast vinden har varit kylig.

Nätterna här är kalla med minusgrader.

Idag har jag varit ute i trädgården finns så mycket att göra. Jag

krattade löv som fanns kvar. Finns lite kvar så det blir nog morgon dagens

jobb efter jag kommit hem.

Har puttsat fönster i helgen. Välbehövligt och nu när solen börjar skina.

 

Köksfönstret blev så ljust och fint.

 

Sovrummet blev jag nöjd med och när jag plockade bland blommorna fick jag

se att två av mina liljor blommade

   

 

Som ni ser så blev det vita gardier överallt för när solen kommer bleks alla gardiner om man har färgade..

Efter allt så tyckte jag nog att jag var värd en

 

bakelse till kaffet:). Mums så god den var. Sockerkaksbakelse!

Tror att jag fått in en tagg av ormkaktusen. Börjar svullna upp på insidan av

tummen ser en liten bula. Så nu blir det fram med nålen.

Besöker er i morgon för nu ska jag se Beck och sedan krypa ner i sängen.

Kram gun




 
 
TantGlad

TantGlad

15 mars 2015 21:25

Du....jag älskar vita gardiner och lampslöjor. Visst hänger en sån i fönstret? Jag virkade en massa lampslöjor på 80-talet i olika färger. Har alltid gillat pyssla i fönster.
Hursomhelst.......sååå fint du har det. Så mysigt, hemtrevligt och ombonat.
Ni har mindre snö än oss. Men det går fort för snön att försvinna då vi har såna här varma fina vårliga dagar.
Kram och en fin ny vecka till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
pearl1

pearl1

16 mars 2015 10:03

Hej..Så fint med vita gardiner. Får växterna att framträda mycket mer..

http://bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

16 mars 2015 14:35

Fram med nålen, det låter lite läskigt tycker jag. Hoppas att du fick ut taggen. Annars måste du ta hjälp till det.
Fina bilder. Det ser så ljust och trevligt ut hemma hos dig.
Håller med. Du var värd denna bakelse, för den ser onekligen god ut.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 mars 2015 09:08

Vita gardiner ser alltid så fräscht ut. Det är klart att du var värd den bakelsen. Mums. När det är sol längtar man ut till naturen extra. Jag har donat i vår lilla täppa de senaste dagarna i underbart vårväder och passat på att fika utomhus. Hoppas du fick ut taggen. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards