anthilias

Alla inlägg under februari 2015

Av Gun - 5 februari 2015 16:44

Den ena dagen den andra lik här. Inte händer det så mycket tycker jag.

Idag kom jag hem tidigt och jag har fått lite gjort. Det har varit ljust och

då är det bäst att passa på:).

På mitt program stod det först snöskottning. Första gången i år som jag får

skotta överallt. Ett bra motionspass med andra ord inte behöver jag springa på gym.

Nu när jag kom in har jag målat mitt syskrin. Har tänkt på det länge.

Det är ett sådant där litet som ser ut som en skattkista. Den har varit blå med blommor

på och så har det stott Gamleby på. Nu har jag grundmålat inuti med vit färg.

Även utsidan ska bli vit och sedan vill jag ha ditmålat änglar i grått.

Så då får jag flörta med två av mina kollegor för si där går jag bet.

Jag kan inte måla (teckna)ser inget vidare ut när jag har varit i farten.

Syskrinet använder jag som smyckeskrin.

Nu piper min tvättmaskin att den är färdig och nästa tvätt väntar på att få köras.

Bäst att springa dit nu....

Kram gun

Av Gun - 1 februari 2015 19:27

Tänk en ny månad och ännu närmare våren kommer vi.

Härligt tycker jag som längtar så......

Igår fick jag se ute på facebook en sådan där grupp som säljer saker

en som skänkte mot avhämtning piano med en pianopall.

Givetvis vad det en sådan pall som jag ville ha nedanför min säng   .

Kruxet var att man måste ta allt!!! Jag blev den som svarade först

att jag kunde ta bägge.

Så sagt och gjort på med kärran och iväg idag för att hämtat.

Min käre "T" är härdad vid det här laget och tur är väll det!

Pianot kom på kärran och pallen i baksätet och nu står pianot

kvar på kärran för det ska jag köra till soptippen. Jag vill inte ha något piano

fast det är jätte fint och igentligen är det synd att köra iväg det.

Jag var ju bara ute efter pianopallen så vad gör man:).

Så här såg den ut den där pallen

 

Inget vidare tyg men jag fixade till det lätt så nu ser den ut så här.

 

Syns inte så mycket för jag har lagt över fårskinnet för jag tog ett tyg med fel färg

så länge som jag hade hemma. Ska köpa ett grått linnetyg att sätta dit.

Ville ha eget tyg på den och visst blev det som jag hade tänkt mig.

Har även plockat in kvistar och satt på bordet för att få in lite vårkänsla.

 

Så lite som kan göra så mycket. I morgon är det åter jobb som gäller.

Helgerna går som vanligt i raketfart här nere hos mig.

Nu börjar det snöa igen fast det är blötsnö och det är inte kul.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards