anthilias

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Redan september.

Av Gun - 2 september 2014 20:25

Vad fort tiden har gått sedan man hade semester. Nu är vi inne i september månad.

Lite svalare är det allt på nätterna men dagarna är varma och sköna.

Igår var vi som vanligt i skogen med barnen och det här plockade vi

 

Svamp.... KarlJohan och kantareller. Barnen fick det på sina smörgåsar till

eftermiddagsmålet.

   

Den här paddan såg vi också och det blev diskussioner om den.

Kul att höra barnens funderingar och tankar. Idag

fick vi ett kärt besök av "L" som har flyttat till en annan stad.

Som vanligt var hon glad och pigg när hon kom. Inte kunde man tro

att hon varit ifrån oss i flera månader!

Annars har det ine hänt så mycket sedan sist.

Hoppas ni får en mysig kväll med tända ljus nu när mörkret börjar falla.

Kram gun

 
 
Ingen bild

pearl1

3 september 2014 04:48

Hej... Bra för barna att vara ute i naturen och få lära sig att värna om den...

 
Ruth

Ruth

4 september 2014 00:02

Med vädret som nu är så fint är det skönt att strosa i skog och mark, vill tro att barnen har många frågor, dem vill ju lära sig och veta. Vilken liten vårtig padda, det var allt en liten parvel, lite söt också. Nu skall jag sova, klockan har passerat midnatt.
Natti, natti vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

4 september 2014 09:59

Underbart att ha möjlighet att kunna vara ute i skogen då vi nu har sååå fina dagar. Den lilla Paddan var ju söt så länge den inte blir större än så.
Ha det gott. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.

 
wiolettan

wiolettan

4 september 2014 14:17

Så roligt och nyttigt för barnen att få gå i skogen och lära sig om svampar och andra värdefulla saker. De har ju så många frågor som de söker svar på och på det sättet lär dom sig.
Kul liten padda.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

4 september 2014 18:19

- Halloj norröver.
- Vilken lyxig tillvaro dom har barnen. Svampmackor
på eftermiddagarna.
Men jag är väl för gammal för att skriva in mej på
din förskola....
- Ha en fortsatt fin vecka !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Anne-christine

Anne-christine

4 september 2014 20:20

Ja tänk det redan är september. Man fattar inte. Nyss var det juli och man badade. Fast det känns helt ok med höst efter en sån fin sommar.
Så mysigt för barnen vara i skogen och plocka svamp och dessutom träffa en intressant padda. Ja dom har sina mysiga funderingar de små liven.
Trevligt med kärt besök åxo.

Varm och go kram från mig❤

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards