anthilias

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

Snigeljakt, loppis och auktion.

Av Gun - 28 juli 2013 16:30

Varje kväll är det samma visa... ut och plocka mördarsniglar!

Har offrat en grilltång att plocka dem med och de är många..

 

Här ser ni dem. Dahlior gillar de tydligen för där har jag hittat många sniglar. Vilka hål de gör i marken stora som

en 5 krona. Det är väll där de kommer uppifrån om kvällarna. Ett tipps är att de inte gillar kaffesump. Värt att prova.

   

Idag var det loppis i Furulid Krokstorp. Tog fel på dag så jag var där redan igår:).

Tala om vad saker det fanns där....

Här kommer mina fynd. För allt gav jag bara 120 kr.  Bra för en äkta smålänning:):).


 

Auktionen som var stannade jag inte kvar på för det fanns inget jag ville ha.

Börjar även att undra om jag har tagit mig vatten över huvudet?!?

  Fick för mig att ta bort all färg från komoden. Jag gick och köpte medel på färgaffären

som bara var att stryka på. Vet inte hur många ggr jag har strykt på och färg finns kvar som sitter som berg.

Men trägen vinner. Annars är allt bra här bara man slapp den fuktiga klibbiga värme som vi har haft här ett bra tag.

Riktig medelhavsvärme är det både dag och natt. Man sover inget vidare om nätterna nu när det är så varmt.

Hade över 23 grader igår kväll när jag skulle sova vid halv ett tiden. Önskar mig ett rejält åskväder

så vi får frisk och klar luft. Nu är det mulet och det kommer lite regn men ändå är den fuktiga luften kvar.

Nu ska jag ut i veboden igen och se om jag får bort lite färg från komoden har lagt på ett lager med medel igen..

kan inte vara så länge där ute för det luktar... och huvudvärken kommer.

Hoppas ni alla har det skönt i sommarvärmen.

Kram gun

 
 
Ingen bild

Mariasvitarum

28 juli 2013 19:29

En vi var ju också där!!! Såg dej inte men det var ju så mycket folk!!! Carolina satt på en stol och vaktade våra saker som vi köpte. Hittade en hel del grejer :) Tur det inte var strålande sol för då hade vi väl fått värmeslag ;)
Kram Maria

 
Annika

Annika

28 juli 2013 19:35

Ja det kan vara riktigt svårt att få bort färg som har suttit så länge. Men du verkar vara envis,så den försvinner nog. Kul med loppis men inte med snigel eländet. Ha en fin Söndag.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

28 juli 2013 23:13

Hatar dessa sniglar, det har varit sparsamt av dem här tidigare i sommar, men du börjar dem invadera min tomt och det gillar jag inte. Vi har haft åska här några gånger nu, men inte blir det mindre kvavt för det, skall bli svalare nu framöver, det tackar jag för.
Så mycket folk på loppisen, det är så kul på sådana ställen, fina fynd gjorde du också. Synd att du får slita så med skåpet, blir säkert fint när det är klart. Jag lutade av en gammal furubyrå för något år sedan, blandade målarlut eller kaustiksoda med tapetklister och penslade på, fick stå så rätt länge sedan spolade jag av den med en vattenslang och skurade med en borste, det gick enkelt, stod ute på en grusplan. Varför står du inte ute i friska luften när det är så starka dofter, äventyra inte ditt huvud.
Kram vännen ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

29 juli 2013 08:38

Uscha för dessa otäcka mördarsniglar.
Roligt med lite fynd.
Jobbigt när det är svårt att ta bort färgen, men som sagt! Trägen vinner och skam den som ger sig.
Varmt har vi och svårt att sova blir det. Just nu drar ett stort regnväder förbi hos mig, och det är riktigt skönt!
Ha nu en jättefin dag och kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

30 juli 2013 11:32

Ja, nu behövs det verkligen regn, men ingen åska. Fast det är klart, urladdning vore inte dumt då kanske den fuktiga värmen försvann.
Roligt med loppis och kan man fynda också så är det ju dubbelt så kul.
Mördarsniglar, gillar jag inte, de ser verkligen läskiga ut.
Fina bilder, roligt att få titta på.
Kram och ha det så bra det går i värmen.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

31 juli 2013 21:14

Här en snigelhatare till! Jag saltar där de har legat för att ta död på deras ägg som de lägger överallt! Det har varit ovanligt få både förra sommaren och i år, så kanske saltet gör nytta! Förr plockade vi bara upp dem och slängde dem i en plastpåse, men sedan jag började med finsalt runt maskrosor och sådant som de legat vi så har de verkligen minskat i antal!
Här är värmen tillbaka och i kväll blir det svårt att sova!
Kram
M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards