anthilias

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Regnig onsdag.

Av Gun - 26 juni 2013 16:39

Idag har vi haft en regnig dag. Behövligt.... det är så torrt i landen men vi har ändå den kvalmigt här.

Det skulle behövas lite åska för att få friskare luft.

Jag har haft fullt upp och inte hunnit att skriva här ute.

I måndagskväll var vi hemma hos Maritha (ena kollegan) för en sista trevlig kväll tillsammans

som arbetskamrater. På fredag är det sista dagen som vi jobbar ihop! Vill inte tänka på det

känns verkligen tråkigt!

  Här sitter vi i Marithas fantastiska trädgård. Jätte gott var allt som vi fick!

Tack kära du för en trevlig kväll med mycket skratt.

Igår var en varm och solig dag så vi tog barnen ner till lilla stranden. Där vi badade..

tala om kul i vattnet. Barnen tyckte det var jätte kul att vi fröknar badade och stojade med dem.

Nu sitter jag och väntar på Tonny som kommer ner och ska hjälpa till och sjösätta båten.

Skönt att äntligen få i den i vattnet. Det är så härligt att ro ut med den.

Nu ska jag fixa till lite gott att äta. Paj blir det.

Imorgon kan bli en sen kväll för då ska hela huset gå ut och äta en sista gång tillsammans som arbetskollegor

för på fredag börjar vi troppa av och gå på semester. Men jag har allt en vecka till att jobba..

Kramen på er

gun


 
 
Annika

Annika

26 juni 2013 22:38

Fullt upp ser jag. Blir väl trevligt att gå ut och äta tillsammans mewd kollegorna innan ni skiljs åt för ett tag. Jobbigt att ta farväl av någon man jobbat ihop med. Ha nu en trevlig kväll i morrn.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

27 juni 2013 16:55

Idag är det torsdag och vi har det kvalmigt här. Nog åska på gång.
Så trevligt ni har där på bilden.
Så roligt för barnen med fröknar som stojar och leker med dom i vattnet.
Hoppas ni får en trevlig kväll i kväll nu!
Skönt med semester åkso för dig!
Kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

27 juni 2013 23:01

Så mysigt ni har det i grönskan under träden. Så trevligt att träffas ”hemma hos”, jobbigt för er att ni inte kan fortsätta som arbetskamrater, men vänskapen kommer säkert att bestå. Nu är båten i sjön och du kan åka ut och njuta, det är en härlig frihet under vackra sommardagar och snart har du semester och får njuta utan jobbstress.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

28 juni 2013 08:01

Här har vi en solig fredagsmorgon och ogräset har fått en rejäl skjuts av regnet, men en elak förkylning har invaderat min kropp, så inget trädgårdsarbete här inte.
Nu gäller det att vila och bli frisk för nästa vecka kommer Maria med familj!
Önskar dig en riktig skön helg!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

28 juni 2013 08:44

Det ser mysigt ut där ute i trädgården. Förstår att ni hade det hur trevligt som helst.
Roligt att ni badade med barnen det var säkert mycket uppskattat.
Hoppas att ni hade en trevlig kväll med alla i går.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

29 juni 2013 16:36

Hej vännen tittar in till dig idag Det var så länge sedan jag var på någon blogg men i dag har även jag bloggat
Fin bild från Trädgården ser mysigt ut
Det ligger en båt vid Ön här hemma men måste skaffa flytväst först Ha en fin lördag kväll kramen Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards