anthilias

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Gåtan Anna.

Av Gun - 10 februari 2013 20:18

Mina frågetecken kring vem Anna var har till viss del rätats ut. Annas son "G" har nu tagit adjö av mig. Han är en man med en aktningsfull ålder på 93 år. Duktig på datorn som visade sig vara hans jobb.

Anna föddes som näst yngst av elva barn i Maria Magdalena församling (Stockholm). Annas pappa kom från Östergötland och var bokbindare och mamman kom från Karlskrona.

De flyttade ut till Örby ett villasamhälle i södra Stockholm. Där träffade hon sin första man "E" som bodde 600 m från föräldrahemmet.

De gifte sig och fick två barn, sonen "G" och dottern "S". När "G" var 13 år skilde sig föräldrarna och under den perioden fram till Anna gifte sig med Sven-Erik hade inte "G" någon kontakt med Anna.

Efter skilsmässan från sin första man gifte Anna om sig med en bagare Nilsson från Aspudden där han hade sin affär.

Inga barn fanns i det äktenskapet.

Om hon blev änka eller skilde sig vet jag inte. Men hon kom ner till mina trakter på grund av att hon besökte eller skulle hämta hem sina barnbarn (dotterns barn) som var sommarbarn hos en familj här nere. Det var så hon träffade min farfars lillebror.

Av hänsyn till Annas son har jag valt att inte skriva ut namnen.

Tänk att man kan farsineras så av personer och Annas gåta fick jag  svar på men på Anthilias får jag gissa mig till.

Idag har jag hållit på med att få bort färgen från komoden... vilket hästjobb:). Kommer allt att ta sin tid.

Knät är bättre och min oro att något skulle ha gått sönder efter operationen var obefogad. Som tur var. Men jag tycker att det allt ska hålla och ramla på.

I morgon är det åter en ny arbetsvecka... dagarna går så fort tycker jag.

Kram gun


 
 
Ruth

Ruth

12 februari 2013 23:51

Så kul att du har fått så mycket information om Anna, tur att hennes son ville dela med sig. Det är nog intressant att släktforska, men det är mycket jobb också.

Ja det är jobbigt att slipa bort gammal färg. Vi ärvde en gammal byrå som såg anskrämlig ut, jag stod ute och lutade av den med en blandning av målarlut och tapetklister, penslade på den och efter en timma spolade jag av den med vattenslangen, det gick snabbt och i fin furu blev den. Jag höll till i garagenerfarten som då var asfalterad, asfalten luckrades upp också :) Så detta gör man bäst på en grusad infart.
Vilken tur att det gick bra med ditt knä, det hade kunnat blivit riktigt illa.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards