anthilias

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Gun - 30 oktober 2012 19:16

Kom hem för en liten stund sedan. Det första jag gjorde var att koppla på släpkärran i mörkret. Tänk att jag backade så bra att jag bara hade att släppa ner kärran på dragkroken. Inget att behöva dra kärran eller knicks med bilen. Tur med andra ord!

Såg att golvläggaren hade varit här för utanför huset var det massa hjulspår. Det var med spänning som jag gick in och titta på köksgoövet. Vilken skillnad!!!!! Helt otroligt vad fint det blev. Man kan tro att det är trägolv fast det är en matta. Super nöjd med andra ord:)!

I morgon ska han lägga hallgolven sedan ska jag ta en sväng till Ikea för att inhandla köket. Får bli nästa vecka kanske onsdag för måndag och tisdag går jag utbildning.

I dag var det inget roligt att läsa tidningen eller på kommunens hemsida. Besparningarna som ska göras inför nästa år har de nu gjort förslag på.

Vi drabbas också. Är så glad att jag gick och läste utomhuspedagogik för ett tag sedan. Det var den roligaste utbildning som jag gått. Vi hade jätte kul och vilket gäng vi blev det lag som jag var med i.  Varför jag är glad idag att jag läste... jo det blir förhoppningsvis svårare att flytta på oss som har utomhuspedagogk eftersom vår avdelning har den inriktningen.

Vi kommer att jobba i spår är det tänkt. 5- 6 pedagoger i varje spår med barn från 1- 5 år och barnen indelade efter mognad i grupperna. Toppen kul tycker vi på min avdelning.

I morgon kommer jag och en av mina kollegor åka med 5- åringarna till kulbacken. Heldag för oss med korvgrillning vid öppen brasa. Resten av barnen stannar hemma i huset med de andra kollegorna.

Nu ska jag titta på "Hemma hos mig" det är från mina trakter.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards