anthilias

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Mörkret kom fort i kväll.

Av Gun - 30 oktober 2011 22:13

Tänk vad en timma kan göra. Varför ställa tillbaka klockan?? Nu blir det mörkt så fort.

Igår var vi till Kalmar. Det var en härlig varm höstdag. Solen sken. Man satt faktiskt ute och fikade nere vid Baronen.

För ett år sedan hade vi snö!!!! Inget jag längtar efter. Var även ut på Ikea en sväng. Letar efter en vacker ask (kartong). Men ännu har jag inte hittat vad jag söker. Vad jag ska ha den till...... hemligt ännu! Men en vacker dag ska jag visa.

Har köpt lovikka garn så nu stickar jag mig en mössa, en liknande som heart of lovikka har gjort. Tycker den är så fin.

Idag har jag bakat bullar... det var inte igår precis som jag gjorde det. Löven ramlar ner som katten. Så nu blir det en sista krattning.

Nu ska jag krypa till sängs. Ni får ha en trevlig vecka.

God natt!

gun 


 
 
Ruth

Ruth

30 oktober 2011 23:19

Håller med dig, denna dagen har varit otroligt lång, att en fjuttig timma hit och dit gör så mycket är inte klokt.
Ser att du letar efter en fin kartong, fråga i någon affär efter den storleken du behöver och klä den med att limma på presentpapper eller tapet, varför inte rentav ett fint tidningspapper, detta fixar du säkert.
Att sticka av lovikagarn går otroligt snabbt, jobbigt med så grova stickor tycker jag. Ha en fin kommande vecka när den nya månaden knackar på, snart kommer det snö och kyla, fast man vet aldrig, kan ju bli en mild vinter också.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

31 oktober 2011 09:37

Ja köp grejer på panduro och fixa till den själv, ungerför som jag gör med takpannorna.
Lovika vantar varma goa.
Jag håller på att stick en " lurhalsduk " till Alicia 6 år.
Lite jobbigt eftersom jag fått Gikt i lillfingret hahah låter inte klokt men ömnt svullet svårt att böja. diagnos "Gikt"
"portvinstå har jag hört talas om men Gikt i ett enda finger konstigt.
Ha en bra dag kramar
Anita Lundwall

http://htisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards