anthilias

Alla inlägg den 10 mars 2019

Av Gun - 10 mars 2019 19:18

Veckan som gick blev många sena kvällar. Måndagskvällen blev det APT där vi fick prova olika material som vi kan använda med barnen. Några hade varit i väg och fått prova på i Örebro. Dom hade lagt upp det så det var olika stationer och kul och intressant. En station var vatten och vad man kunde göra med akvarellfärg

 

Så kan det se ut uppifrån, 


 

Från sidan en helt annan bild och via projektorn en helt annan upplevelse.

Sedan fanns det brunlera och med Ipad och ett visst program installerat så kan barnen måla i ipaden och uppkopplad till projektorn och med papper på väggen går det att måla där med. Det som man blev snopen över var att

man på Ipade satt ex igång fiskar som simmar. Kopplade upp via projektorn till väggen och det kändes som fiskarna sam omkringen....Tekniken är helt otrolig!

I tisdags var vi på Harrys och firade en blivande pensionär. Alltid lika roligt att träffas.

 

Visar en bild på  maten eftersom jag inte frågade om jag fick lägga ut bilden här..

Idag har jag varit ute och tagit min promenad i Misterhult den här gången. En by som jag gick i skolan i och växt upp strax utanför byn. Byn kändes tom på något vis.

 

Den första tegelvillan som syns på bilden byggde min farfar med hjälp av pappa. Altanen är tillbyggd på senare tid.

Vet inte vem som bor där idag.

 

Skolan som jag gick i...

 

Kyrkan i byn och den var stängd så jag kunde inte ta några bilder  på den innifrån.

 

Hembygdsgården som ligger mitt i byn. När jag var barn var man alltid där på Misterhultsdagen som är i augusti.

Kommer ihåg ett år då Mats Olin kom dit och sjöng..... det var tider det   . Man hade inte så mycket att välja på

när man växte upp och man var nöjd med det lilla.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards