anthilias

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Gun - 2 juli 2018 19:48

Och vi har rullat in i Juli månad med värme och torka.

Det är så tort i skog och mark så bränder är rena katastrofen nu och som väntat kom vattningsförbudet

nu i min kommun.

Brinner gör det här inte alltför långt borta i skogarna kring Mellingerum. Branden är ännu inte under kontroll.

Vinden ligger inte på åt mitt håll utan ner mot Oskarshamn så de känner brandröken. Men vänder vinden åt mitt

håll blir det vi som kommer att känna av det.

Brunnit har det även gjort inne i Oskarshamn. Det började brinna i lördagskväll i vad jag förstått köksfläkten

på pub Kråkan. Allt har brunnit ner,  inget gick att rädda.

 

Här ser man hur det brinner. OBS, bild lånad från nätet!

 

En gång i tiden var det här ett hotell  med namnet Svea. Jag minns bara att det var en hattaffär här som barn.

OBS, bild lånad från nätet!

Hoppas nu bara att de bygger upp i samma stil så det inte blir något modernt komplex.

Det kan gå fort när det händer och sker saker omkring en.

När jag hängde tvätt i går så såg jag den här ekoxen,

 

inte alls liten:).... 5-6 cm stor var den, men den största jag har sett här var kring 10 cm. Bjässe!

Bakade i helgen en ny tårta.....

 

marängbotten, glass, grädde och jordgubbar.....  En ny favorit  . Lätt att göra var den med för

en gång skull.

Nu när jag kom hem i kväll så kändes luften annorlunda. Mörka moln på himlen fåglarna är tysta.

Tänk, om regnet ändå är på väg hit kanske med åska efterom det är så tyst ute. Hoppas så på att

vi kommer att få regn...

Kram gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards