anthilias

Alla inlägg den 18 juni 2017

Av Gun - 18 juni 2017 21:24

Har varit och besökt Stockholm  i slutet av veckan. Från det jag körde in på Essingeleden till Odengatan  tog det nog mig över en timma att komma fram med bilen. Köer och vägarbeten överallt och så alla som ska fram.....

 

Hittade en bra restaurang på Odengatan Brasseri Balzac, jätte god mat var det där. Vi tog ungnsbakad torsk och så kom en kypare med vår dricka, bröd och bestick och sa sedan, Okej är allt bra? och vi svarade, ja det är det.

Kyparen svarar Okej, då kommer torskarna snart:)!?!  Vi väntade till han gott och sedan började vi skratta och sa på skoj bäst att kolla vart vi kan dra när de kommer:):).... Språkförbistring.

Men vi hade en lugn lunch och vi satt där ett bra tag och kollade in kändisar som passerade in på restaurangen

Björn Källman var en och Peter Göback kom vandrande förbi där och sedan alla klädstilar som finns i en storstad.

Och nu är jag hemma på min gata,

 

Lite skillnad :). Här är det tyst inga brummande bilar förutom idag då jag hörde ända hit från E:22:an alla

motorcyklar som åkte hem från Västervik, där det har varit mc dagarna. Så när vi satt på Saharas och åt deras goda

meze i lördags så kunde jag ha varit i storstaden med tanke på allt folk.. 

Det är alltid kul med en tripp till storstaden men ack så skönt att komma hem till sitt eget där det är lugn och ro.

Ser att det blir lite knasigt på bilderna uppe till höger. Men det är mitt fodral till Iphonen som är trasigt

och ett nytt är beställt och borde vara i brevlådan vilken dag som helst.

 

Några av  mc deltagare i kortegen.

 

Den här trädgården såg jag när vi tittade på motorcyklarna när de körde sin runda.  En gammal trädgård med fina blommor och en sådan tump skulle jag vilja ha.... tänk att ha en sådan pumpen i trädgården och så har man små solcellslampor på slinga som man hänger så det ser ut som vattendroppar när mörkret faller på. Jätte fint.

Nu har jag målat trappan en gång i brun färg. Började för länge sedan men så blev det kallt och då var det inte att

tänka på att måla i gamla hus. Under trappan är det öppet ner i grunden med andra ord blir det kallt på vintern. Ingen isolering. Huset är byggt 1928 och då var nog inte isoleringen den bästa efter dagens mått:).

Här har vi haft enormt varmt 0ch 26 grader... känner att solen har tagit för det bränner lite.

På tisdag kan jag berätta vad det är som är än så länge hemligt.

Kramar gun 

  

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards