anthilias

Alla inlägg den 1 maj 2017

Av Gun - 1 maj 2017 13:22

Så har vi kommit in i maj månad. Härligt!!! Idag har vi en strålande sol här och

ganska så skönt. Nu åkte värmen av för i år..... lite sent.

Igår när jag kom av färjan från Gotland, där jag har varit på mini semester

så snabbade vi på oss för att hinna få se en majbrasa.

Fallebo gård i Oskarshamn skulle tända brasan vid klockan 20.00 stod det i

annonsen på nätet.

När vi och flera andra kom dit såg det ut så här klockan 19.55

 

Verkligen trist..... många var det som blev besvikna! Brasan som skulle tändas klockan 20.00 var redan nerbrunnen klockan 19.55 Dålig stil Fallebo gård!!!!! Första och sista gången jag besöker stället.

Vi åkte till Gotland i torsdagskväll och bodde på Scandic

 

Bra läge och jätte god frukost:).

Visserligen var inte vädret det bästa men det gjorde ändå inte så mycket. Vi hyrde cyklar så vi kunde se oss om i stan.

Munkkällaren var vi en kväll och åt på.

 

Tänk om valven kunde prata.... undra vad man skulle få reda på då??  När jag är i Visby

köper jag  med mig Salmbärsylt hem, det är så gott till saffranspannkakan.

Som alltid när man har trevligt går dagarna fort och nu är man hemma igen.

Nu går tvättmaskinen för fullt och all tvätt hänger jag ut och det torkar så fort.

I morgon måste datorn med in för tydligen slutar mitt virus program att fungera vid midnatt

och jag som aldrig betalt för det i alla år fattar noll:)... Får gå till min datorhandlare och se vad han säger.

Kram på er

gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards