anthilias

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Tulpanens dag.

Av Gun - 15 januari 2017 19:19

 

                                   Idag är det tulpanens dag och visst får man en längtan efter våren.....

Helgen har som vanligt gott fort och nu är de sista julsakerna nerplockade, fanns några till såg jag:).

Igår när det kändes kallt, grått och trist så värmer en brasa så skönt.

 

                                           Vad varmt och skönt det blir av kakelugnen.

Idag har solen lyst här och det känns så härligt och då tar man och packar ryggsäcken med kaffetermosen och bullar. Sedan ut på promenad.

    

                                                  

                   Så härligt.

 

Denna hängbro är populär att gå över... Jag har aldrig provat och vet inte om jag skulle törs. Men

ungdomarna törs.

 

Här blev det äntligen fika.... vad gott det smakar och dessutom årets första kaffetår utomhus men inte den sista!

I morgon är det åter jobb men veckan kommer att gå fort för min del. Helgen är fullplanerad  av besök.

Kramar gun



 
 
wiolettan

wiolettan

17 januari 2017 12:37

Härligt med tulpaner, påminner om att våren kommer snart.
Vackra bilder. Ser ut som sköna vinterdagar.
Brasan ser skön ut, ger bra värme kan jag tänka mig också.
Jag har inte klarat av att plocka ner julsakerna ännu, få se om det blir idag, en del.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

17 januari 2017 17:28

- Halloj norröver.
Den där hängbron har jag kommit halvvägs på. Sedan satte en jobbakompis bron i gungning. Jag fick krypa på alla fyra tillbaka med kameraväska runt nacken, samtidigt som han stod på fast mark och skrattade. Men det var för väldigt många år sedan. Men jag tänker på just den händelsen varje gång jag passerar.
Blir lite avis på din kakelugn. ,Blir inte samma goa värme med en elektrisk "fuskkamin"....
- Ha det så bra och kör försiktigt på hala vägar !

http://veteranhenning.blogspot.se

 
BrittMarie

BrittMarie

22 januari 2017 17:48

Härliga vinterbilder, och det smakar alltid lika gott med fika utomhus! Idag har det varit lite gråare väder. Jag har inte varit inspirerad att fota på mina promenader.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards