anthilias

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Så var det åter söndag igen...

Av Gun - 28 augusti 2016 19:18

Tycks visst bli bara söndagar som jag lyckas få till ett inlägg här...

I veckorna jobbar jag långa dagar och när man väl är hemkommen så finns det så

mycket som ska hinnas med.

Nu i helgen har jag faktiskt varit borta och bilen gick till Falkenberg.

Resan är lång och dryg det tar sin lilla tid att färdas tvärs över landet.

 

Bilden tog jag igenom bilrutan och landskapet har börjat bli platt

och nu är man nästan framme.....

Vi hade tur med vädret så Skrea strand var givet med bad

 

Sol och bad både fredag och lördag. I lördags var det kyligare i vattnet men ändå skönt.

Men det blev snabb dopp då inte på grund av kylan utan av brännmaneter i massor!!

Som tur var klarade man sig ifrån dem men man fick kryssa emellan dem.

Gick en liten sväng på staden och när jag satt i solen vid torget och filosoferade

så började deras klockspel att spela så vackert.

 

Fascinerande att sitta och lyssna på.

God mat och trevligt umgänge hade man och tack "F" och "S" för en trevlig helg.

Som alltid när man har trevlig går tiden fort och idag styrdes bilen åter hem med en lång

resa framför sig. Man vaknade till regn idag och hela resan hem så regnade det.

Kom hem för ett par timmar sedan så nu går tvättmaskinen i ett att det kan bli så

mycket tvätt en helg som man är borta:).

Nu är man allt lite seg efter så många mil som man suttit still i bilen.

Så nu får jag röra på mig lite igen.

Kramar gun


 
 
TantGlad

TantGlad

28 augusti 2016 20:18

Visst går tiden fort och redan är det söndag. Helgerna går åxo fort, och snart är det dags för en ny vecka igen.

Kul med sol och bad. Trött blir man av bilande.
Söndagar är en bra dag att skriva i bloggen. Känner själv att man har fullt upp efter jobbet.

Ha en fin vecka och kram

http://tantglad.bloggo.nu

 
BrittMarie

BrittMarie

28 augusti 2016 20:29

Härligt med en tur till Västkusten! Då har du kanske fått vila lite från ditt trapparbete. Det låter otäckt att du får huvudvärk av medlet. Hoppas du kan vädra ordentligt, trots getingarna. Du får ha en bra vecka!
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Ingen bild

Moha

29 augusti 2016 03:01

Moha

Välkommen! Tack och lite om mig själv! Hej på er!

Först vill jag börja med att hälsa er alla nya läsare välkomna till min värld. Det glädjer mig att få dela med mig av min vardag till er.

Jag vill också passa på att säga Tack, tack, Tack - för alla positiva kommentarer. Som ni säkert har läst så vill jag vara en förebild för HELA mänskligheten och dela med mig av mig själv.

Dom senaste dagarna så har jag levt i en bubbla och jag förstår inte vad som riktigt har hänt. Det är bara roligt och jag är överlycklig.

Jag är bara mig själv, öppen, ärligt och en hel del kärlek. Min resa har varit upp och ner - det är inte alltid lätt att leva med en funktionsvariation med personliga assistenter men jag är jag och mitt liv ser ut såhär. Ni som är nya vet inte heller att jag har skrivit en bok. Synlig fast osynlig - en dotters tankar om sina "pappor" - heter den.
frikraftenstext.blogg.se

Jag kommer att använda denna blogg till att skriva löpande texter och/eller dikter om mina upplevelser, tankar & känslor.. Denna blogg är privat men ni kan läsa, gråta och skratta för er själva. Kärlek till er! /Frikraft. Tittar gärna in.

Hemsida: http://frikraftenstext.blogg.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

29 augusti 2016 15:31

- Halloj norröver.
- Härligt att komma över till den andra sidan och
se den kusten. Ganska stor skillnad mot vår sida.
Regn här också, men det hade bara kommit 5 mm igår
och natten till idag. Men vi fick ju en riktig rotblöta
för en dryg vecka sedan. Så gräsmattorna är ganska
gröna igen.
- Ha en fin vecka !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

29 augusti 2016 17:31

Trevligt med en utflykt och träffa goda vänner.
Synd att det regnade på hemvägen, men vad göra? Jag tycker ibland att det är jobbigt att köra bil då det regnar mycket.
Usch för maneter, bra att ni klarade er ifrån att bli brända.
Trevlig vecka till dig och ha det bra.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

4 september 2016 19:51

- Halloj norröver.
Jag är lite sent ute....
- Men stort Grattis !
från Blondin-Ida och mej....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards