anthilias

Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Juni månad och sommar...

Av Gun - 2 juni 2016 20:56

Vem vill åka till jobbet när det är så här härligt på morgonen

 

inte jag:). Tog bilden när jag skulle köra till jobbet.

 

Vad lupinerna blommar nu efter dikesrenen. Har plockat in en buett.

Igår gick färden med vår cyklar med mellan och stora barnen till Äppellunden ute i Gertrudsvik.

 

Det är så vackert där med alla äppelträd och syrener. Träden är bra gamla och

här gick de intagna på Gertrudsviks mentalsjukhus en gång i tiden och jobbade.

Gertrudsvik var på den tiden  ett stängt område.

 

Här bodde trollet ludenben enligt barnen och han ville ha våra pannkokor:).

Det är inget fel på våra barns fantasi  .

 

Till vänster på bilden hänger en larv om ni kan se den.

Dagen gick som vanligt jätte fort när vi har kul och det kändes som vi hade varit

ett litet tag när vi ställde cyklarna mot förskolan igen...

Plockade vita syrener med mig hem som nu står så fint på köksbordet.

 

Trevlig torsdagskväll!

Kram gun


 
 
TantGlad

TantGlad

5 juni 2016 22:20

Visst är det svårt att slita sig hemmifrån en vacker sommardag. Inte kul alls det.

Du har det så fint hos dig ser jag.

Önskar dig nu en fin ny vecka.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

6 juni 2016 16:33

Nu är det det vackraste årstiden, med alla blommor och träden som blir grönare och grönare och gräsmattorna som måste börjas klippas igen.
Roligt att komma ut på en cykeltur, förstår att det är uppskattat av barnen.
Ha det fint och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

8 juni 2016 16:09

Det är inget fel på barns fantasi. Synd att inte mer stannar kvar när vi växt oss större. Inom oss finns dock alltid barnet kvar.
Kram Snuviga Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Annika

Annika

9 juni 2016 19:50

Jag cyklar till jobbet och ibland har jag sån lust att bara cykla förbi och fortsätta att njuta av den fina morgonen. Men inte i går och i morse. För fy ad det blåste mycket och kallt. Den sköna värmen hade blåst bort helt och hållet.
Kramelikram. Ha nu en fin avslutning på veckan.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards