anthilias

Direktlänk till inlägg 19 december 2015

En vecka fylld av känslor....

Av Gun - 19 december 2015 19:13

Så kan jag nog sammanfatta min vecka.

I måndags fick jag sms om att min soffa fanns på Mio. Ringde på en gång

för att få en tid för leverans innan jul.

Vi kan komma idag om två timmar!!!!

Med så kort varsel kunde inte jag. Men vi endades om tisdag morgon klockan 09.30

Inga problem med tiden den hölls men sedan höll jag på att få nervsammanbrott!

Grabbarna höll på i 23 minuter med att försöka få ut min gamla soffa....

Ni har fått in den här så då måste den också gå att få ut enligt mig.

Jo, svarade killarna och kliade sig i huvudet.

Efter mycket om och men kom soffan ut när jag sa till dem att gör tvärtom i stället

och se det fungerade:).

Nya soffan var inga problem att få in men det för med sig lite. Ny matta för det är fel färg på den jag har nu och tavlan måste flyttas.

   

Men ändå kul med en större soffa för fler att sitta i.

Flera gånger har jag loggat in mig här i veckan men ändå bara stängt ner mig igen.

Oron har hela tiden funnits här och känslan att skriva har inte blivit av och

i gårkväll  kom det mail jag inte ville få. 

Din syster "M" skrev till oss att du kära "B"  somnade in i går.

Vi förlorade en fin vän som lärde oss så mycket om PsP.

Det är dig jag har att tacka för allt jag lärt mig.

Även om vi aldrig träffades så finns saknade där.

Nu skriver jag som Astrid,

En vacker stjärna har tänds på himlen

      


Var rädda om er för vi vet inget om morgondagen.

Kram gun



 
 
Astrid

Astrid

19 december 2015 23:16

Kram och var rädd om dig

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

 
Ingen bild

Fia

20 december 2015 11:47

Beklagar sorgen. Kram

 
TantGlad

TantGlad

20 december 2015 15:38

Nej. Vi vet inget om morgondagen. Men tur är väl kanske det. Bättre att ta vara , och leva för dagen.
Härligt med en ny soffa. Men vilket ävel (strul) att få ut den. Snygg är den.

Ha en fin ny vecka nu.
Adventskram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Bengt

Bengt

20 december 2015 19:16

Ja här har blivit mycket att läsa sen jag blev sjuk .Speciellt Lucia inlägget.
Snygg soffa men du kunde visat en bild på den gamla också-
Stor kram från mig!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

21 december 2015 10:08

Så tråkigt. Hoppas att du trots det tråkiga beskedet kan njuta av Julen. En stor kram och en riktigt GOD JUL fina bloggvän.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

21 december 2015 12:24

Det är så jobbigt då vi mister vänner. Vi får försöka minnas det fina med dom men det kan ta tid att sörja och komma vidare.

Du har skaffat en mycket fin soffa som passar bra där i hörnan, gott om plats. Festligt att de fick kämpa för att få ut den och att det var du som kom med lösningen.
Sköt om dig och varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 december 2015 08:00

Vissa besked är extra sorgliga att få och gör ont.
Efteråt är det kul med soffminnet, men just när det pågår kan det vara svettigt även för den som tittar på. Tur att de lyssnade på dig. Vi går också i sofftankar trots att den vi har inte är så gammal. Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards