anthilias

Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Regn och blåst...

Av Gun - 8 november 2015 18:51

Här har det varit riktigt höstrusk väder.

Har försökt att kratta löv men nu har jag så ont i min vänsterarm!

Har väll blivit för enformiga rörelser kan jag tänka mig.

Liniment och Ipren får jag hoppas gör susen.

Sov inget vidare i natt....

 

Så här har det sett ut här med högar av eklöv.

Igår togs en sväng till Vimmerby. Man behöver bryta jobbet

med att kratta.

Gjorde ett besök på Erikshjälpen och de har flyttat till nya lokaler och

så fint och fräscht det var där. Folk i massor!

Kan förstå det för inte var det dyrt där.

 

Tog en bild därifrån.

Vad kom jag hem med då... jo detta

 

Ett fint fat att ha julfrukt på och flera kakformar till mina julkakor.

Kul när det inte kostar skjortan.

Mörkret kommer allt tidigare så kvällarna blir allt längre och inte kan man

vara ute och fixa så länge längre.

Trist.

I morgon är det åter en ny arbetsvecka som har  mycket inplanerat.

Tisdag ska vinterdäcken på men om man tittar ute så känns det inte

aktuellt men rätt som det är är halkan här.

Då vill jag inte stå med lång näsa.

Nu ska jag fixa mig en kopp te och vänta på Bron.

Önska er alla en trevlig vecka.

Kram gun



 
 
Göran

Göran

8 november 2015 19:33

Lägg du om till vinterdäck! Om sen snön dröjer ett tag till så är du ju redo. Dessutom är det bra att köra dem på torr väg ett tag innan halkan eftersom slitytan mjukas upp vilket gynnar greppet på hala vägar.
Jag har inte heller bytt ännu men hoppas hinna under veckan som kommer. Ingen snö här heller ännu!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

9 november 2015 10:31

Så fint fat och formar du köpt.Vi har nog fått ert skitväder nu. För idag regnar och blåser det. Men helgen var fin som tut va. Ha nu en fin vecka och hoppas att du hinner med allt du tänkt.
kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

9 november 2015 10:59

Bra att vara ute i god tid med att byta till vinterdäck, den förrädiska frosthalkan kan slå till snabbt,fast det kanske inte verkar så nu.
Jobbigt detta med att kratta löv, om det samtidigt blåser. Här har vi regn och blåst idag.
Fina fynd du gjorde, roligt då det är billigt.
Kram och trevlig dag och hoppas att värken försvinner i armen.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
pearl1

pearl1

9 november 2015 11:06

Hej...Varför lägga energi på att "kratta" löv !!??..
Sa samma till maken i veckan. Blåsten har gjort sitt o de flesta ligger i rabatterna, ( lönnlöv)...

http://Bloggplatsen

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

9 november 2015 13:51

- Halloj norröver.
- Vilka fina ekar du har i trädgården. Men förstår
att det blir mycket höstjobb på grund av dom. Men nu
har väl det mesta blåst ner.
Förståndigt att skifta däck. Trodde det skulle bli frost
inatt. Igår kväll var det bara 2 plusgrader. Men i morse
hade det krupit upp till det traditionella 9 grader.
- Ha en bra vecka !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
Ruth

Ruth

10 november 2015 17:24

Ja nu är det grå, blåsigt och allmänt ruggiga dagar. Jobbigt att kratta löv, det gör vi aldrig mera, krossar dem med gräsklipparen, det blir mat för maskarna och näring för gräsmattan.
Grattis till dina loppisfynd, så kul det är att vara på sådana ställen.
Du frågade om vilka stickor jag har beställt, det är nickelfria röda aluminium-stickor, ingen nickel i dessa, härliga att sticka med inte dyra heller, har köpt mina på Skapamer.se Gillar inte trä tycker dem är så tröga, plast likaså,
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

10 november 2015 20:11

Ja fy vilket väder man kommer tillbaka till! Har nu mycket blogg att läsa så hinner bara med kommentaren med en kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

11 november 2015 11:01

Hej igen!
Är du bättre i armen? Du kanske har fått samma som min man fast han har ont i benet.
Kram och ha en bra dag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

11 november 2015 15:58

Jag håller med. Nu är det bara grått och trist :P Men snart är dt advent i alla fall så vi får sätta upp ljusstakarna

http://stinacberggren.wordpress.com

 
Melody

Melody

11 november 2015 16:50

Jag började kratta löv idag, men så började det regna och då intalade jag mig att det är bra med löv i rabatterna för att det skyddar växterna och så kanske någon igelkott vill slå sig till ro här över vintern. Bra att du har satt på vinterdäcken!
Även om det är varmt nu så kan halkan slå till fort och du är ju ute i ottan och kör!
En fin fortsättning på veckan önskar jag dig!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards