anthilias

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Slut på min ledighet.....

Av Gun - 6 januari 2015 17:53

Hoppsan vad fort min ledighet gick.....

I morgon är det åter till jobbet och det kan förvisso vara bra

för jag lägger mig till med så mycke latheter  .

Idag åkte min kära gran ut och ni ska veta att det tog emot.

Den har varit så fin och inte har den barrat.

Men nu är alla möbler där de ska vara 

och det känns skönt. Jag är måttligt glad på en viss fågel.

Herr Hackspett är tillsalu.....

 

Ser ni hålet skrället har gjort.... Tur för han att han är fridlyst!!!!!!!!!

Så på söndag kommer kära "T" hit för att laga hålet och samtidigt

kommer Yvonne och Ewa med och det ska bli trevligt att träffas allihopa.

Hålla stegen får vi hjälpas åt med för det är en bit upp på husväggen.

 

Tänkte bjuda på denna kycklingrätt. Såg på tv:n

när en kvinna berättade om att hon oftast fick bjuda på den kycklingrätten.

Jag provade den igår och jag kan säga, så god...........

och såsen ska vi inte tala om. Förstår kvinnas gäster när

de bad henne oftast göra denna rätt!!

Kommer att gå hem hos mina gäster.

Har även stickat lite på min ledighet.

 

I min ena jultidning fanns de här vackra fingervantarna. Jag föll för dem:).

Så nu stickar jag fingervantar som är första gången för min del.

Jättekul är det men lite jobbigt med lite maskor och flera stickor.

I morgon öppnar jag och det betyder att jag slutat tidigt.

Härligt fast i kväll kommer det att bli jobbigt att komma i sängen jag som

lagt om dygnet.

Men efter jobbet ska jag ialla fall till Elgiganten och hämta ut mig mitt

nya objektiv till systemkameran. Inget versting nu, men förhoppningsvis

bättre än det jag har nu.

Måste ut och träna med det.....

Jag ska vara fotograf och "fin" dam snart...

Det första är det inga problem med men det andra vet i katten hur det ska gå till?!?

Jag fin dam...... ja, ja det får nog ordna sig.

Har gjort ett par djupdykningar i min garderob.

Men ännu inte bestämt mig för vilka kläder jag ska ha. Varför har kvinnor så svårt när det gäller kläder?

Vart jag ska förblir en hemlighet än så länge. Men jag lovar att jag visar bilder därifrån.

En gång i sitt liv kanske man får ett sådant här tillfälle!

Kul ska det bli ialla fall.

Nu ska jag fixa och trixa lite till här hemma.

Kramen på er allihopa.

gun


 
 
TantGlad

TantGlad

6 januari 2015 22:19

Tiden går fort då man är ledig....Ja alldeles för fort, och latheter får man åxo på köpet.
Stickar du? Så duktigt.
Skönt du öppnar förskolan. Skönt att få gå hem tidigt.
Fin dam....Det är du nog . Jag tror du blir en jättefin dam där på fotot. Det låter spännande tycker jag. Kul att få se bilder.

Må så gott och kram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

7 januari 2015 09:13

Nobelfesten har ju varit, så det kan inte vara dit?
Klä upp sig och vara lite "fin" är roligt om man blir nöjd med resultatet. Spännande att höra sedan var det blev och hur det blev. Något bröllop kanske?
Jobbig fågel, det var inte snällt av den.
Varför slänger du ut julgranen om den är grön och fin?
Detta att vända på dygnet då det är många helgdagar och ledighet är mycket lätt för många. Jag vaknar i alla fall tidigt och är jättetrött mellan 21-22 på kvällen.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

7 januari 2015 18:31

- Halloj norröver.
Det första jag tänkte på var Nobelfesten. Men det
var det ju andra också som tänkt. Och några kungliga
bröllop är väl heller inte på gång. Fast jag har lite
dålig på vad konungahuset har för sig. Fast jag är ändå
en av få som trampat Silvia på tårna. Men då var det Eriksgatan
1978....
- Ha en bra start på det nya året !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Annika

Annika

7 januari 2015 18:52

Nu blev jag nyfiken. Ser fram emot att få höra vad du ska ut på för skoj. Men att sticka fingervantar??? Oj, vad duktig du är. Hackspett är en vacker fågel men den kan ju hålla sig i skogen och göra sina hål.
Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

7 januari 2015 22:46

Hacke är en fin fågel, med fy bubblan när dem ger sig på husväggen. Nu har vi en panel som inte har suttit så länge så dem har siktat in sig på uthusen som är 100 år gamla lättare att hacka i dem väggarna vill jag tro. Så fina fingervantar du stickar, det är 20 år sedan jag stickade sådana, tror inte jag skulle klare det i dag.
Man blir helt dagvill efter denna julhelgen, eller så är det jag som är snurrig i huvudet bara, men det är likadant för min man, för någon timma sedan frågade han om det var torsdag, ett virus kanske? Tror du skall ut på något partaj med ett speciellt tema, 70-talet kanske?
Önskar dig en fortsatt fin vecka, kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards