anthilias

Alla inlägg under november 2014

Av Gun - 11 november 2014 20:57

Det har blivit bra sent de här två dagarna.

Igår hade vi APT och jag var hemma vid kl. 20.00 och idag

så var det Somalisk information. Intressant och lärorikt att få

inblick i en annan kultur så klockan vart nästan lika mycket idag med när jag

stannade bilen här hemma.

Känner just nu att det känns som att jag aldrig är hemma:) och det

finns så mycket som jag skulle behöva göra men jag orkar inte!

Det är kolsvart om kvällarna och i kväll blir det nog kallt för

himlen är alldeles stjärnklar.

Men vi har haft en härlig dag med sol och 10 plusgrader man

kan inte tro att vi är i mitten av november. Mina pelagoner

blommar fortfarande utomhus. Undrar hur länge?

Nu ska jag sticka ett par varv innan jag tar kväller.

Kram gun




Av Gun - 9 november 2014 20:23

Helgen har jag spenderat på västkusten närmare bestämt Falkenberg.

Åkte i fredags morse tidigt visste inte hur väglaget skulle se ut efter snön som

hade fallit på höglandet.

Men det gick jätte bra och jag kunde se snö i dikena efter vägen.

Lördagen var vi på barndop och lilla Svante döptes i Skrea kyrka.

Han var jätte duktig sa inte ett pip!

Hela den dagen gick i ett nafs... ja och sedan

var det söndag och bilen skulle gå hem till ostkusten.

Hemresan känns alltid lika jobbig över höglandet.

Vet inte varför. Tog en sväng över A6 inne i Jönköping

och Ikea för att få en bit mat där. Alltid lika mycket folk där

och man ska inte tänka på hur de kör bil där:).

Så där gick det undan vill jag lova för man blir så trött på allt folk.

Men när jag var i Falkenberg så hann jag allt med min butik där

"Nille" oj, oj..... Priserna är jätte bra om man tittar på alla

andra affärer som har samma sortiment och visst blev det en påse

med hem.

Köpte en ljusbricka med spegelglas i botten och 3 små glaslyktor

att ha värmeljus i och en vit handgjord tomte!

Nu är jag ganska så trött och jag ska se Maria Lang på tv:n sedan blir det

sängen för i morgon är det jobb igen.

Tittar in till er i morgon för att se vad ni har haft för er i helgen.

Kram gun

Av Gun - 4 november 2014 21:23

Det är så tråkigt mörkt nu... och det kommer allt tidigare. I dag slutade jag 16.30

och när jag körde hem så vart det mörkt på en gång. Som att dra ner rullgardinen.

Igår slutade jag kl 17.00 och körde hem på en gång. En resa som tar ca 20 - 30 minuter.

Jag var här hemma kl 18.45 Jag satt stilla i en kö i en och en halv timma på grund av en

bilolycka...

Två långtradare körde norr ut och en personbil som körde söder ut körde på bägge långtradarna.

Hur det gick till har jag ännu inte hört något om men bägge i personbilen fick föras till sjukhuset.

Så när jag kom var jag ganska så less och fick sätta fart med maten för en god vän skulle komma

och hjälpa mig med att fixa till lite i huset. Tur att man har dig kära *T*  Vad

skulle man göra utan din hjälp....

Fick även upp lampan ovan matbordet och så vackert det blev. Känns alltid lite

extra med något nytt.

Nu snart ska jag försöka komma i sängs... blev sent igår kväll och i morgon öppnar jag.

Efter jag slutat ska jag klippa av mig håret. Äntligen!!!

God natt

gun

Av Gun - 2 november 2014 20:17

Ja det är vad jag gör just nu hostar!!!! Har ingen röst ingen skada skedd för då

är jag tyst för ovanligheten skull  .

Vad jag har åkt på vet jag inte har inte ont i halsen eller förskylld.

Jobbigt är det ialla fall....

Här har det varit ett underbart väder idag. Varmt är det ute och jag har krattat löv

som vanligt

 och då hittade jag  smultronblommor i landet.

 Mina pelagoner som står på trappan blommar igen... och då är vi inne i november månad.

  Idag blev jag så sugen på saffransskorpor så nu har jag gjort en laddning av dem:).

Kommer nog att bli flera bak av dem om jag känner mig rätt!

Snart ska jag se på tv:n och det är Maria Lang på fyran. Tycker den är jätte bra.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards