anthilias

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Söndag kväll.

Av Gun - 17 november 2013 17:23

Nu är det redan mörkt.... nu vill man inte gå ut med tanke på villdsvinen!

Visserligen tror jag inte att de redan kommer men ändå.

Var ute och gick lite och vid en av tomterna lite längre bort mot skogen var det inte någon trevlig syn.

Där hade de bökar upp ordentligt i gräsmattan... ser ut som en plog dragit fram.

Hur man får gräsmattan fin igen begriper jag inte!!

Hoppet står nu till att killen kan skjuta någon gris så de andra skräms iväg.

Här har vi annars haft fint väder och varmt för årtiden. Tänk snart har även november gott och vi har

så varmt.

I morgon är det åter jobb. Blir nog en lugn vecka tror jag bäst att tillägga:).

På lördag är det julmarknad i Fredriksbergs herrgård i Oskarshamn. Den har jag tänkt att åka på.

Ser så mysigt ut där och jag tänker ta med mig kameran och ta några kort så ni får se hur det ser ut.

Har aldrig varit inne där så det är lite spännnande att åka dit.

Jag har bakat saffranspannkaka i helgen.... mums vad gott!!!

Nu blir det kaffe, saffranspannkaka, grädde och salmbärsylt. De ni!!

Nu ska jag njuta:).

Kram gun



 
 
Melody

Melody

17 november 2013 20:34

Jag älskar saffranspannkaka och yngsta dottern gör så god, men sådan där sylt får vi inte tag på här i Skåne! Fy vad det låter otäckt med vildsvinen! Enda stället de ska vara är i grytan!
Önskar dig en bra vecka!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
wiolettan

wiolettan

18 november 2013 17:07

Oj så gott det låter. Saffranspannkaka har jag aldrig smakat.
Ser fram emot dina bilder ifrån marknaden, det är spännande att se något nytt.
Hoppas verkligen att ni får bukt med de vilda svinen.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

19 november 2013 06:28

Åååå vad gott med saffranspannkaka, och nu frestade du mig.
Ni har mycket viltsvin hos er. Jag har aldrig träffat ett sånt "svin" hehe på riktigt. Dom är nog inte roliga att ha gjöra med.
Så trevligt med marknad och roligt att se fram imot.
Ha en jättefin ny vecka nu.
Varm kram från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Annika

Annika

21 november 2013 15:53

Springer runt lite här bland alla mina bloggvänner för att önska er en fin helg. Även om vi nu har en dag kvar,men för mig är det helg nu.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

21 november 2013 19:45

Jädrans grisar! Ett område utanför Lerum har haft problem med vildsvin, där satte dem upp ett jakttorn lade ut mat och satte upp en lampa med sensor som tändes när grisarna kom fram och då pang, i sommar har det varit lugnt, dem tog 46 grisar förra året. Antingen är dem utrotade eller så har dem bara flyttat till en annan plats. Hoppas ni får det trevligt på julmarknaden och att vädret är med er.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards