anthilias

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Söndag kväll!

Av Gun - 10 november 2013 20:31

Nyss var det fredag och man gick på ledighet och nu är det söndag kväll och i morgon är det redan en ny arbetvecka.

Vart helgen tog vägen vet jag inte som vanligt:).

Varje morgon är jag skräckslagen när jag går ut. Har grisarna bökat upp gräsmattan?!?

Nu har jag två radioapparater ute som spelar men tror ni det hjälper... Nej då! Grisarna kommer ändå fram.

De har varit framme vid ena radion bara någon meter ifrån och bökat!! Med andra ord är de här grisarna tama!!

Nu står mitt hopp till att Virums Säteri skjuter dem. Ska prata med dem i morgon. Håll tummarna att jag får hjälpen.

Har krattat upp eklöv som bara den... grisarna älskar ekollonen.

I morgon är det jag som öppnar kl 06.00 Hu vad tidigt jag går upp kl 05.00 Sover in i det sista:).

Har parkerat bilen utanför dörren i och med att det är mörkt när jag åker. Vill inte möta ett vildsvin.

Fryser gör jag som bara den inifrån märgen ... och gråtmildheten kommer som ett brev på posten. Biverkningarna nu

när jag ska sänka levaxinet. Hur det här kommer att gå undrar jag verkligen. Hoppas att det blir stabilt

snart. Blir tokig på det och det går inte att göra något åt det hela.

I kväll blir det att komma i säng i tid.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

K


 
 
Annika

Annika

11 november 2013 10:43

Fy fan för att möta ett vildsvin. Har du hört om nån människa har blivit påhoppad av en. Vi har ju inga vildsvin här hos oss än...Inget jag önskar heller.Du får ta licens så du får skjuta dem själv. Ha nu en bra start på den nya veckan. Snart helg igen.Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Melody

Melody

11 november 2013 23:13

Men stackars dig! Jag har hört att vildsvin inte anfaller, utan går sin väg när man kommer, men det kan man nog inte lita på. Jag förstår dig till fullo!
Du får väl skrika högt när du öppnar ytterdörren, ta ett par grytlock och slå ihop några gånger!
Hoppas det går bra med sänkningen av din medicin.
kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Ruth

Ruth

11 november 2013 23:45

Trist att du mår så dåligt, så jobbigt för dig, menar läkaren att det kommer att stabiliseras med den dosen du får nu ? Inte nog med det så jäklas grisarna i din trädgård också, det är mycket som plågar dig.
Tröste kramar ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

12 november 2013 17:31

Så bedrövligt med vildsvinen. Tänk att de nu också har vant sig med musiken, tråkigt. De förstör så mycket, svinen, så jag hoppas att du får hjälp med dom. Förstår att du parkerar bilen nära dörren.
Jobbigt detta med din medicin, hoppas verkligen att det kan rätta till sig.
Ha en bra kväll och vecka.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

12 november 2013 22:09

Tror du har många vildsvin hos dig, och tack å lov inte jag har det hos mig. Jag tror dom nog är rätt grymma av sig, men har ingen erfarenhet så jag kan nog inte utala mig om det hehe
Kramen på dig, och veckorna går ju så fort!
Kraaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards