anthilias

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

En lyckad dag!

Av Gun - 29 maj 2013 20:07

Tala om att jag känner mig mör:)!!!

Vilken fantastisk dag det blev. Vi åkte buss med barnen ut till Almvik.

Vid busshållsplatsen stod en bonde med häst och vagn som barnen skulle få åka med

hem till "M". Även ett litet föl gick bredvid sin mamma.

Barnen var helt saliga.... och när vi kom fram till  där "M" bor så kom bondens

dotter med bil och en hästvagn och däri hade de tagit med ett par får så barnen

skulle få se och träffa. Gulligt och omtänksamt. Barnen fick åka ett par extra rundor med hästen.

Vi fikade och gick sedan ner till havet där vi kastade smörgåsar.

Vägen gick bredvid en äng där det gick flera hästar och när vi passerade började hästarna gå med oss.

Såg jätte kul ut:)!

När vi kom upp så åt vi vår medtagna lunch. Tänk vad gott det smakade. Kan tala om att

min potatissallad fick godkänt. Får ta med receptet i morgon.

Som alltid när man har kul och trevligt så går tiden fort

och det blev för oss att packa ihop och åka hemåt med bussen.

På bussen hem hade vi ett gäng trötta men glada barn.

Tack "M" för att vi fick komma hem till dig!!

När jag kom hem nu i kväll så tog jag fram min trimmer för att trimma runt alla land m m.

Kan aldrig förstå varför det är så lustigt att en kvinna trimmar!?!

Tala om att det kan glos. Alltid när jag har trimmat så skakar min vänsterarm. Jag håller med den(är vänsterhänt).

Men det går över.

Nu fikar jag och ser samtidigt på hemma hos mig.

Tänker bara vila nu efter en härlig dag... på fredag drar vi iväg igen:).

Hade tänkt prova och se om det gick att ladda upp lite bilder men jag orkar inte ikväll.

Men de kommer lite senare. Jag kommer inte att lägga ut några bilder på barnen!

Men i övrigt kommer ni att få se lite från resan.

Kram gun

ps.... vi hade tur med vädret!!!

 
 
Melody

Melody

29 maj 2013 22:04

Så mysigt ni haft det! Där hade jag gärna varit med. Det blev säkert ett
riktigt fint minne för barnen! Ser fram emot receptet på din potatissallad!
Roligt med nya recept nu när det ska grillas var och varannan kväll!
Grillen och trimmen överlåter jag åt mannen, något ska han ju få tro att
han är bäst på!
Kram
Melodys matte

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Ruth

Ruth

29 maj 2013 23:35

Vilken härlig dag ni fick med vackert väder och roliga aktiviteter för både vuxna och barn, detta kommer barnen att prata mycket om. Så roligt när allt klaffar.
Kram och god natt vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards