anthilias

Alla inlägg under mars 2013

Av Gun - 7 mars 2013 19:01

I går kom jag tidigt till jobbet men efter en timma fick jag åka hem... fick migrän!! Resan hem var vidrig. Men hem kom jag och gick direkt och la mig. Det är först nu som jag har kunnat äta. Ett helt dygn totalt utslagen inget som jag önskar någon.

Är fortfarande trött och har lite malande huvudvärk och sedan fryser jag med så jag blir hemma i morgon. Känner att jag inte orkar.

Det är så typiskt när man ligger i sängen så ska solen skina så dant!!!!

Kram gun



Av Gun - 5 mars 2013 21:44

Idag har vi haft toppen väder. SOL!!! Vi gick ut vid ca 09.30 och kom in vid ca 15.30 Då har vi bara varit inne för att äta lunch. Man blir lyrisk när solen kommer:).

Sotaren kom på besök. Ja besök det var jag som hade sökt och bett att han skulle komma. Snäll som sotare T är så kom de. Nu är fläkten ren och man märker skillnad. Sedan var det här med kaminen:). Pipan som har gått till den kakelugn som en gång i tiden har stått här inne har de tagit till fläkten i köket!! Kört trodde jag men sedan berättade de att det finns en pipa till som finns till vänster på murstocken. Den pipan går att använda. Kaminen kommer i mitten på murstocken  sedan går röret upp bakom kaminen en bit sedan får man ta en böj åt vänster och röret kommer  att kopplas på vänstra sidan av murstocken. Lite knepigt att förklara men det kommer att bli bra. När allt blir klart.

När jag var i Vimmerby i måndags var jag in på en antikhandlare och där fanns så  fina gamla stolar.... kan inte glömma dem. Skulle passa pefekt i köket. Sörgårds känsla!

Lite trött är jag allt och det sticker i halsen.

Så jag önska er alla god natt och sov så gott.

Kram gun

Av Gun - 4 mars 2013 19:55

I morgon kommer sotaren hit och först ska han rensa fläktgången och sedan ska han titta om pipan finns kvar och går att använda där en gång i tiden kakelugnen har stått.

Jag vill så gärna få en spis där som jag kan elda i på vintern. Såg en spis förut som jag kan tänka mig i gammal stil.

Huset är K- märkt så den spisen skulle passa perfekt.

Så nu är det att hålla tummarna rätt och hårt:).

Vädret har varit härligt här idag. Fåglararna kvittrar och snön smälter mer och mer för varje dag.

Har även klippt av mig mina lockar. Vad skönt det känns att slippa ruffset.

Ska nu sätta mig med min lektion och göra om den!!! Var för mycket kvar av konturerna ska tydligen tas ännu mer.

Ja ja bara att sätta igång.

Kram gun

Av Gun - 3 mars 2013 21:26

Har varit borta ett par dagar och besökt västkusten närmare bestämt Falkenberg. Våren har kommit där mycket längre än här.

Sol och långpromenader har det varit. Jätte skön avkoppling med andra ord. Men som alltid när man har trevligt går tiden fort. Tack S och F för en trevlig helg.

Har suttit i bilen en hel dag tycker jag så man är ganska så mör. Vägen känns så lång över höglandet och det är bara skog åter skog och många långtradare.

Får fixa lite sedan blir det sängen.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards