anthilias

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Gun - 26 mars 2013 19:06

Kom hem sent igår kväll. Vi avslutade dagen med APT. Allting känns jobbigt just nu när kommunen ska spara. Vilka får stanna, vilka ska gå och vilka kommer..

Men mitt i alla bedrövelser så kom vår städtjej "M" till oss och hon hade en påse med sig och i den fanns två fina påskägg

fulla med godis som hon gav till oss. Vad glada vi blev!! Hon är alltid så gullig och tänker på oss.

Tänk snart är det Påsk och snö blir det till den här Påsken. Vi är inte vana att ha snö när vi firar Påsk här. Nätterna är bedrövligt kalla men på dagarna skiner solen så härligt. Visst smälter snön men otroligt sakta.

Undrar hur det går att åka till Blåkulla i år (skärtorsdagen)....:). Lär allt bli kallt men som tur är det inte långt dit för mig.

Blåjungfrun ligger inte så långt från mig.

Även jag har fått in Påskriset med fjädrar i. Plockade björkriset när vi var med barnen i skogen. Här törs katten gå i skogen för vi är nerlusade av vildsvin! Så fort snön är borta kommer radiolan (radion) ut. Sätter den under uthuset och låter den gå på under nätterna. Varierar mellan att den går hela tiden och med timer. Blir ljud och det stör vildsvinen. Ja så nära har vi dem...

Önskar er alla en fortsatt trevlig vecka.

Kram gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards