anthilias

Alla inlägg under februari 2013

Av Gun - 15 februari 2013 20:38

Det blev att stanna hemma idag och det var inte alls kul men det fanns inget val. Är nu bättre så nu är det hopp om livet igen:). Men jag tycker allt dagen har gått väl långsamt.

Hela veckan har det snöat och varit besvärligt väglag och idag har det varit plusgrader och snön smälter igen.

Dagen har varit ganska så enformig så det finns inte så mycket att skriva om.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun



Av Gun - 14 februari 2013 19:06

Idag är det Alla Hjärtans dag. Vi firade det på jobbet med att göra våfflor till barnen och oss. Ni må tro att vi var populära:).

Nu ligger jag i soffan och mår siså där. Började må så illa på jobbet och fast jag tog vitpepparkorn så gick det inte över.

Det blev för mig att åka hem och jag har bara liggat och tagit det lugnt. Känns som jag ätit ett helt julbord fast jag har bara druckit te, skorpor och blåbärssoppa. Mår illa fortfarande. Måtte det bara gå över.

Önskar er alla en trevlig Alla Hjärtans dag.

Kram gun

Av Gun - 13 februari 2013 15:47

Idag var det bara att slänga sig hem fort efter jobbet. Målarn skulle komma och ge ett pris på vad det skulle kosta att

sätta upp tapeterna i vardagrummet. Få se nu vad det blir för pris:). De som gjorde mitt köket skulle ha 7500 kr med rotavdraget och då hade jag köpt ut tapeterna!! Dyrt!!!! Så håll nu tummarna att det inte blir så kostsamt.

Nu finns här gula tapeter.... inte min smak och jag vill ha upp vita med en rand i.

Annars har jag fått min dos av motion som vanligt för här snöar det. Undrar om våren kommer i år?

Det är inte bara de som kör fort som är farliga i trafiken. När jag åkte in på morgonen så kom jag efter en personbil (liten bil ) som körde 50 km på 100 väg! Ja resten kan ni tänka ut köer med enormt ilskna bilförare. Även de här bilförarna är livsfarliga med sitt körande.

Ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Kram gun



Av Gun - 12 februari 2013 19:49

Oj vilket snöväder vi har här igen!!!! Ska aldrig eländet sluta, jag har fått nog nu! Det var jätte jobbigt att köra hem nu i kväll. Man såg ingenting när helljusen var på bara en massa snö som slog mot rutan. Halt var det också.

Igentligen skulle jag behövt skotta nu i kväll men jag orkar inte. Blir morgondagens problem efter jobbet.

Skulle ge vad som helst just nu för en solresa:).

Sitter och trälar med min lektion.... Sandra från Holland är stenhård. Perfekt ska det vara annars är det bara att göra om det:). Sitter och ska göra en fin linje med mjuka böjar i den här hönan,

  från början till slutet..

Det var lite från mig idag.

Kram gun


Av Gun - 10 februari 2013 20:18

Mina frågetecken kring vem Anna var har till viss del rätats ut. Annas son "G" har nu tagit adjö av mig. Han är en man med en aktningsfull ålder på 93 år. Duktig på datorn som visade sig vara hans jobb.

Anna föddes som näst yngst av elva barn i Maria Magdalena församling (Stockholm). Annas pappa kom från Östergötland och var bokbindare och mamman kom från Karlskrona.

De flyttade ut till Örby ett villasamhälle i södra Stockholm. Där träffade hon sin första man "E" som bodde 600 m från föräldrahemmet.

De gifte sig och fick två barn, sonen "G" och dottern "S". När "G" var 13 år skilde sig föräldrarna och under den perioden fram till Anna gifte sig med Sven-Erik hade inte "G" någon kontakt med Anna.

Efter skilsmässan från sin första man gifte Anna om sig med en bagare Nilsson från Aspudden där han hade sin affär.

Inga barn fanns i det äktenskapet.

Om hon blev änka eller skilde sig vet jag inte. Men hon kom ner till mina trakter på grund av att hon besökte eller skulle hämta hem sina barnbarn (dotterns barn) som var sommarbarn hos en familj här nere. Det var så hon träffade min farfars lillebror.

Av hänsyn till Annas son har jag valt att inte skriva ut namnen.

Tänk att man kan farsineras så av personer och Annas gåta fick jag  svar på men på Anthilias får jag gissa mig till.

Idag har jag hållit på med att få bort färgen från komoden... vilket hästjobb:). Kommer allt att ta sin tid.

Knät är bättre och min oro att något skulle ha gått sönder efter operationen var obefogad. Som tur var. Men jag tycker att det allt ska hålla och ramla på.

I morgon är det åter en ny arbetsvecka... dagarna går så fort tycker jag.

Kram gun


Av Gun - 9 februari 2013 18:06

I går började det snöa igen.. så idag har jag fått min dagliga motion:). Var på bio i går kväll och såg Den orolige mannen med Beck. Faktiskt bra! Efteråt så skulle det inhandlas pizza.... och jag gick in och beställde en pizza och gick ut för att vänta i bilen. När jag går ut från pizzerian så är det en isfläck på ca 40 cm i diameter utanför dörren och jag är ouppmärksam och kliver rakt på den med följd jag ramlar på mitt opererade knä!!!!

Går tillbaka haltande till bilen och det stormvärker i knät. När jag väl fått pizzan och kommer hem så ser jag inget på knät när jag kollar men jag har värk.

Ja det blev ingen vidare sömn i natt för varje gång jag vände mig

eller kom emot så vaknade jag av att det gjorde ont.

Nu har jag vackra färger på knät och två mörkare fläckar antagligen någon blodutgjutelse och ont.

Det är första gången jag ramlat så illa efter operationen.

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 7 februari 2013 21:43

Hm... idag började det snöa igen och det var blötsnö!! Inte alls så kul med tanke på att vägarna blev såphala.

Sjuk blev jag inte som tur var utan det berodde nog helt enkelt på att jag var så trött. Har sovit som en stock i natt.

Har bara lite ont i halsen men det går nog över. Fick provsvaren på blodprovet som jag var och tog förra veckan.

Läkaren vill att jag tar om proven om 2 1/2 månad igen. Hon var inte nöjd.  Tch hade gått upp till 0,06 från 0,02 men det är tydligen för pressat och T4 hade gått ner till 22 från 26 och det var bra. Men jag skulle fortsätta äta samma styrka på tabletterna och se om Tch skulle ge med sig. Hoppas det, för jag vill inte sänka styrkan livrädd att jag ska få tillbaka symtomen. Jag fick som en dimma i huvudet jätte hemskt och glömde saker och ting. Men det är ganska vanligt att det blir så när man inte ligger rätt i medecineringen. Jag som aldrig har varit frusen förut är det nu förtiden och det är också en sak som hör till. Men visst jag kan va frusen av mig men ingen dimma i huvudet tack.

Nu ska jag strax gå och lägga mig. Sista dagen i morgon på den här arbetsveckan. Vad fort tiden rusar..

Önskar er alla en trevlig helg med mycket sol.

Kram gun



Av Gun - 6 februari 2013 19:27

Jag fryser som en hund.... och det svider ordentligt i halsen. Måtte jag inte bli sjuk.

Förhoppningsvis fryser jag för att jag sov så dåligt i natt. Åt sent och då är det kört.

Är inte van att äta hur sent som helst och som straff blir det att jag inte mår så bra och sömnen

blir därefter.

Annars har det inte hänt så mycket här idag. Blir en tidig kväll att gå och lägga sig för min del.

Jag hoppas att jag mår bättre i morgon.

Önskar er alla en trevlig kväll.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards