anthilias

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Gun - 25 september 2012 21:04

Kvällsplanering hade vi i kväll. Tycker det är lite väl mycket just nu och jag är så trött!!!


Glömde att berätta igår om mitt telefonsamtal med Anticimex. Ringde till mitt försäkringsbolag i onsdags och

undrade om hem/villaförsäkringen stod för något nu när jag är tvungen att bygga om köket. Men det gjorde den inte.

Berättade då om den äckliga kvalmiga doft som finns i huset. Ibland när man kommer hem och öppnar dörren så ullkar man när man känner lukten! Den har funnits sedan mitten av juli när jag började lägga ut giftet till råttorna.

Talade om att Anticimex sa att det var inget att göra åt utan bara stå ut till ¨råttorna ruttnat färdigt" och jag har både ringt och besökt kontoret flera ggr.

Killen på Folksam blev tyst och sa att antagligen har du flera bon som de har dött i eftersom det har hållit på så länge och lukta men du ska ringa i morgon och hälsa dem från oss.

Sagt och gjort ringde till Anticimex dagen därpå... och nu vart det en annan låt. Visst de skulle komma och sanera nu på fredag men tid kunde de inte förboka. Bad då om sista tiden. Ringde igår för att höra om tiden..

Då fick jag till svar att de skulle komma klockan 10-12 på dagen och den tid jag bett om var förbokad sedan ett bra tag.

Men då fick jag nog!!! Jag var ilsk som ett bi och talade om ett och annat för dem. Jag har lidit helt i onödan bara för att de inte vill göra sitt jobb. Det hela slutade med att klockan 13.00 ska de vara här på fredag och jag förväntar mig en rejäl kompisation. Mina arbetskompisar hade jätte kul när jag gormade i telefonen...


Nu när jag kom hem var jag upp till ena grannen (tog bilen) tordes inte gå för det var mörkt och vi har fått vildsvin här. I morse när jag skulle åka iväg till jobbet fick jag se att vildsvinen hade bökat här på gräsmattan bredvid uthuset!! Så nära huset och jag är livrädd att de ska förstöra gräsmattorna. Men granne har rätt att skjuta på våra ägor tack och lov! Så nu ska han kolla läget och han berättade att hans fru mött två vildsvin här. Men han hade ingen aning om att de varit så nära och besökt våra gräsmattor. Hoppas det pangar snart här.

Ja snart kommer jag att få besök av lille Jon Blund.... Han har kommit så tidigt dom sista dagarna.

Det var lite från mig i kväll.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards