anthilias

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Gun - 26 augusti 2012 18:34

Igår kväll var det ett bluesband som spelade på Panget i Mörtfors. Panget kallas Mörtfors pensionat av ortsbefolkningen.

En härlig kväll med god mat och mycket skratt. Efter att vi ätit maten så flyttade vi ut på verandan. Natten var ljummen och trolsk.

  Mörtfors pensionat.                       Här sitter vi och väntar på att få in vår mat (Jag står bakom kameran:)).

  En paus ute vid forsen.      Mittemot pensionatet ligger kvarnen som i dag är omgjord till bostad.

Mörtfors har varit en gammal kurort i början på 1900- talet. Då åkte rikare damer från Stockholm hit för att vila upp sig och dricka brunn. Idag är det en mysig idyll och en levande landsbyggd.

Idag söndag har vi haft en kvalmig värme hela dagen och för en stund sedan började åskan gå här ordentligt.

Det har dundrat från flera håll samtidigt och det låter så dant i och med berget som finns bakom husen. Regnar gör det fortfarande. Det behövs verkligen här! I morgon är det jobb som väntar.....

Ja kära vänner det var lite från mig om vad som hänt hos mig i helgen.

Önskar er alla en trevlig vecka.

kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards