anthilias

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Gun - 29 juli 2012 22:14

Har varit på Gotland ett par dagar. Åkte i onsdag med färjan från Oskarshamn.

Vi hade bokat boende via blocket. När vi kom till Visby lyste det en härlig sol. Sagt och gjort vi gick med packningen till söderport för strax utanför skulle detta boende finnas. Jo inte var det strax utan för!

Vi travade och travade och vi började undra så smått vad det här var för något. Efter en för oss evighet kom vi till gatan och huset. Trädgården såg ovårdad ut och jag sa att jag kunde gå in och titta.

Möter en äldre dam och jag ber att få se på boendet samtidigt som jag säger att boendet var mycket längre ut än vad som sagts. Tycker du det svarade damen och går in för att visa mig rummet. Ja det är inte så mycket att säga om det mer än att jag tackade nej till det. För oss var det otänkbart att bo där.


Så nu fick vi traska hela vägen tillbaka. Trötta och utan boende. Strax innan söderport vid övergångstället stod det en dam med en hund. Min väninna frågade henne om det fanns en restaurang i närheten.

Jo det fanns det och hon förklarade vägen dit samtidigt frågar min kompis om hon visste om något boende och hon berättar vad som hänt oss. Damen blev tyst först och säger sedan ja min lägenhet är

tom i natt så ni kan få bo där!! Tala om en räddande ängel.

Ja Liliane du är den ängeln. Tusen tack för din hjälp.

Vi fick följa med hem och installera oss och tänk i lägenheten mötte jag min kärlek och den var besvarad….. han heter biffen och är två år. En engelsk bulldogg han är så söt.

Sedan fick vi rum på hamnhotellet så allt löste sig för oss.

Dagarna har varit ljuvliga med sol och värme. Men det tråkiga är alla ungdomar som lever rövare där. Vilken fylla.. då menar jag fylla. Fattar inte hur föräldrarna skickar iväg sina gossar och flickor med vad jag förstår deras kort att betala med! För jag tror inte att de tjänar så bra att de själva och kan betala notan.


 Nu är jag åter hemma och i morgon ska jag vara tillbaka på jobbet! Vart tog mina 4 veckors semester vägen???

Fattar inte att det är jobb i morgon. I tisdags hade jag ruljans här. Anticimex och byggkillen kom

samtidigt som jag pratade med min läkare i telefonen. Vilken röra.

Men det var som jag trodde TSH ligger nu på 06 och jag ska ha det på 02 för att det ska fungera för mig.

Höjning av medicinen. Anticimex sprutade så nu ska det inte finnas några getingbon kvar och mössen

hoppas jag också är borta. Byggkillen och jag diskuterade hur man skulle kunna göra i köket och

han hade en helt annan tanke än vad jag hade. Till det bättre också.

 Lilane    Biffen min kärlek:). 

Ja nu blev det ett långt inlägg från mig. Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun





Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards