anthilias

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Gun - 17 mars 2012 17:30

Igår var jag till min läkare innan jag började jobba. Har så ont i höger hand. Värken är som
tandvärk och strålar upp över armbågen. Har inte längre samma styrka i handen
när jag tar tag i något eller ska hålla något som väger lite. Det gör för
ont.  Läkaren trodde att det kunde vara
tennisarmbåge eller någon sena som är inflammerad. Ja något är inflammerat med
vad vet jag ännu inte. Fick medicin mot värken och en remiss är skickad till
ortopeden och arbetsterapeuten.  Så nu är
det bara att vänta…..

Just nu sitter jag och fikar nybakad lime paj och kaffe…. Mums så gott det är. Ute är
vädret trist, grått och mulet. Ett sådant väder som man vill ta bilen och åka
och fika någon stans. Sagt och gjort det gjorde vi på förmiddagen. Trodde att
fiket i Loftahammar var öppet. Men tji fick vi. Stängt!!!!! Jaha vad gör man
då, när man är fika sugen?? Tindered kom vi på, det är alltid öppet. Ja så blev
det, fika på Tindered. Gott fika har de där även maten är god. De har vunnit
många priser för sin goda mat. Efteråt när vi körde hemåt tog vi en sväng in igenom
Gamleby. Undrade om det hände något i byn…. Det var tomt på gatorna. Några av
antikaffärerna var öppna och givetvis gick vi in där. För det kunde ju hända
att vi kunde göra något fynd.

Vad hade vi med oss därifrån? Jo min kompis hittade fina knappar till sin kofta som hon har
stickat färdigt. Jag fick med mig gamla noter hem. Vad ska jag med dem till
undra ni säkert. Jo jag ska göra fina underlägg av dem. Fint att duka på. Tänk
ett gamalt bord med hemvävd linneduk och noter på underlägget. Jättefint.

Det var lite från mig om vad som har hänt här. Önskar er alla en fortsatt trevlig helg.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards