anthilias

Alla inlägg under februari 2012

Av Gun - 19 februari 2012 10:12

Förlåt om jag skrev lite missvisande i mitt senaste inlägg. Det var inte meningen. Men jag
skulle inte vara här ute på en veckas tid. Med tanke på vad jag skulle göra
ville jag inte skriva det innan jag kom hem!


Vad har jag nu gjort???? Jo efter många nervsammanbrott på kylan vi hade så blev vår dröm
allt svagare…. Men med 100% uppbackning till våra hus. Ett löfte om att blir
det kallt flyttar jag ner och bor där under tiden i ditt hus och dagligen tillsyn
så kunde vi, jag och min kompis sätta oss på flight, JTG 727 från Norrköping i
fredagsnatt/lördagsmorgon till Gran Canarias. Vilken känsla när planet lyfte
mot värmen. Värmen vet jag inte vad jag ska säga. För där nere hade de inte
haft så kallt på 100 år!!!!! Det prickade vi in. Skrattretande! Men vi har
tagit vara på alla soltimmar. Första dagarna sken solen bara några timmar. Men vi
solade. Havet var kallt knappt 16 grader. Men i kom vi. Kan säga att det inte
var många som badade de första dagarna.


Hotellet hade mer att önska. Där var vi nog lite besvikna på, mest att de inte hade fixat
pollens temperatur. På omvägar hörde vi att det hade varit trasigt i veckor. Var
lika kallt där som i havet. I kom man där med. Men de flesta låg bara och
solade. Sista dagen hade vi kanon värme så vi var nere vid havet hela tiden. Hittade
som en lagun och lite folk som låg där. Hur härligt som helst. Visst har vi
fått färg. Men inte som man brukar. Jag brukar vara kanon brun, men det är jag
inte. Men jag är nöjd ändå.


Vi har gått och gått för att se oss omkring. På kvällarna gick vi ut för att äta gott. Var för
det mesta på ett center som heter Kasbah. Där hade de god mat på ett ställe som
heter Little Brassil och mitt i mot fanns ett ställe som heter Cafe Opera där
de hade uppträdanden varje kväll. Duktiga artister var det. Sista kvällen var
det en kille som uppträdde som Elvis och sjöng jätte bra.


Ja som alla sagor har ett slut så hade vår semester också ett slut. I går kväll kom vi hem.
Landade igår kväll i ett regnigt Norrköping. Landningen var lite otäck. För han
höll inte på att få stopp på planet. Ishalka på banan troligtvis. Men det gick
bra. Nu är vi åter hemma.


Ett stort tack till dig Tonny som gjorde det möjligt till 100% att vi kom iväg. Att du
kunde tänka dig att flytta ner hit och bo här om det behövdes. Ett tack till
dig käre bror och din Gunilla att ni ställde upp.

Kram gun



Av Gun - 9 februari 2012 21:38

Vart tar dagarna vägen?? Redan torsdag! Idag har det varit underbart väder. Några minusgrader
och inget snöande. Snöade i natt så när jag kom hem var det bara att skotta snö
igen! Men nu är det bara några minusgrader så det blir nog inte så kallt i
natt. Skönt är det. Bilen startade på ett kick. Visserligen var det inte kallt
i morse men ändå. Var helt annat snurr när jag startade. Jag får hoppas att det
är ok nu.

Mössan och vantarna är tillbaka. Min kollega hade lagt det under min andras kollegas
kläder. Inte undra på att jag inte hittade det. Men jag är bara glad.

Nu kära vänner får jag önska er en trevlig helg och vecka. Jag kommer inte att ha
tillgång till min dator förrän till slutet av nästa vecka. Ifall ni undrar
varför jag inte skriver på ett tag.

Kramar gun

Av Gun - 8 februari 2012 20:56

I kväll när jag skulle gå från jobbet hittade jag inte mina vantar och mössa. Vet att jag
såg dem i köket ca 30 minuter innan jag skulle hem. De var bara
borta!!!!!!!!!!!!!!! Vantarna är Hestra vantar inte gratis kostade något på 500
kr. Mössan hade jag stickat själv hade stickat den efter Heart of Lovikkas mössa.
Tyckte att den äkta var dyr kostar kring 700 – 800 kr. Ska vända upp och ner på
huset i morgon.


Här har det börjat snöa igen! Klass 1 varning är det med. Det är inte så kallt ute. Tack och
lov. Ja bilen fick jag tillbaka idag och givetvis blev min plånbok tunnare.
Förhoppningsvis så ska den fungera nu. Tyckte att den startade lättare fast det
inte var kallt. Har tyckt de senaste veckorna att det har varit annorlunda att
starta bilen. Men eftersom den har gått igång så har jag tänkt att jag har
inbillat mig. Men känslan var nog riktig. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Av Gun - 7 februari 2012 21:23

Har bytt onsdag morgons öppning till torsdag morgon. Varför tänker ni… jo i morse var
det -24 grader kallt och min kära bil ville inte starta!!!!!!!!!!!!!  Så nu är den inlämnad och jag har en lånebil.

 Hoppas nu att de har hittat felet. Ska få bilen i morgon. Batteriet var det inte. Men det
är typiskt i kväll är det inte så kallt.

Annars har det inte hänt så mycket tycker jag. Dagarna går sin gilla gång med arbete resor
fram och tillbaka till jobbet. Huvudbry för huset när det är så kallt.

Ni får ha en
fortsatt trevlig kväll.

Kram gun


Av Gun - 6 februari 2012 19:03

Hela helgen var det kallt. Har även nu satt på elementen. Pumpen klarar inte av det. Låter även
vattnet droppa i kranarna när jag åker till jobbet. Risken är stor att det
fryser. Gamla hus med rören i ytterväggen som är dåligt isolerad. Mardröm om
det skulle frysa. Nu ikväll sjunker termometern igen! Vi hade det ljuvligt på
dagen solen sken och bara ca – 9 grader.


Imorse när jag skulle iväg till jobbet hade vi – 22 grader. Skulle starta bilen. Vad händer….
Bilen vill inte starta!!!!!!!! Paniken var inte långt borta vill jag lova. Men hur
det nu var så fick jag igång bilen så jag kom till jobbet.


Har även varit på Toyota där de laddade batteriet som är ett år gammalt! Det indikerade
att det skulle laddas. Dåligt tycker jag. Nu återstår det att se vad som händer
imorgon om bilen vill starta:). Har i alla fall bytt bort mina 06.30 tider den här veckan. Där måste man
vara i tid. För vi är ensamma som tar emot de första barnen.


När jag var på Toyota gick jag runt och tittade på bilar medan jag väntade på att få höra
vilket fel det var. Hittade en Avensis, får se vad som händer. Blev lite sugen
på att byta bil. Men jag fick snabbt åka tillbaka till jobbet i en lånebil för
min skulle de ladda batteriet på.

Nu är jag hemma igen.

Nu ska jag fixa mig lite kaffe. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll i kylan.

Kram gun

Av Gun - 5 februari 2012 09:20

Tyckte det var
lite väl kallt i natt. Hörde hur pumpen jobbade. Gick upp vid 8:a tiden för att
titta vad termometer står på…. – 26 grader!!!!!!!!!!!!!! Förstår att istiden
har kommit! Nyss hörde jag på tv:n att det inte har varit så kallt i Västervik
sedan 1966. Inne i Västervik hade de 27 grader! Visst det är en strålande
morgon men för kallt för mig.


Tittade på melodifestivalen. Tänk att en flicka från Blankaholm stod där och sjöng!
Flickorna från Västervik gick ut som 2:a och sjöng. Flickan som spelade bas är
härifrån. Jätteduktiga tjejer. Synd bara att de inte gick vidare.

Ska nu se lite på morgon tv:n… höra vädret. Kanske kylan ger med sig.

Ni får ha en fortsatt trevlig kylig söndag.

Kram gun

Av Gun - 4 februari 2012 11:19

Orkade inte igår att sätt mig vid datorn och skriva något på bloggen. Just nu kretsar mitt
liv kring snöskottning!!! Igår blev det två rejäla turer med snöskyffeln… en
gång på morgonen innan jag åkte till jobbet det hade kommit ca 2- 3 dm snö.

 När jag kom hem var det bara att göra om det igen…. Skotta lika mycket snö. Har varit
ute nu igen och skottat inte lika mycket snö men ändå. Det är nu nästan lika
mycket snö som vi hade förra året, fast det har kommit på så här kort tid! Nu tog
jag även och skottade upp till bodarna.

 Det är ca -10 minus ute men det känns inte så kallt. Men med rätt kläder så fryser man inte.

 Väglaget var inte det bästa igår. När jag åkte till jobbet så plogade jag med bilen den första
vägstumpen:). Det gick bra var lite orolig att jag skulle fastna. Stora e 22:an
var moddig och halkig gick bara att köra kring 60 km så jag kom försent till
jobbet. Men de vet om läget och jag kan inget mer göra. Hem gick det ännu
saktare för det var snörök man ser inget. Värsta är när man möter stora
långtradare för de drar upp snöröken så dant.

Nu skiner solen från en klarblå himmel. Inget snöande för tillfället. Men jag vet att det
är bara en tidsfråga så sätter det igång igen. Metrologerna har varnat!


Nu är jag kaffesugen så ni får ha en fortsatt trevlig lördag/helg.

Kram gun

Av Gun - 2 februari 2012 20:45

Är det här!! Vill inte törs inte titta ut. För jag vet att det snöar! Bilfärden hem gick
sakta… snörök och hal vägbana. Flera gånger gick de ut på radion om olyckor. Lastbilar,
bussar och personbilar som inte kom upp för backar, låg i diken eller hade
tagit vajerräcket. Undra om jag kommer till jobbet i morgon mån tro? Jag vill
inte ha mera snö… men så här är det alltid. När vi väl får snö här, ja då är
det ingen måtta på eländet och alltid blir det snökaos.


Vad kul det var att vara tillbaka på jobbet. Kom i morse när barnen satt och åt frukost. Glada
hej mötte mig när jag kom in i köket. Då säger en av killarna till mig ”du är
min sockerpudding”. Det värmde mitt hjärta:). Ute har vi varit (jag hade
lufthunger efter att suttit inne i 3 dagar) barnen jublade när vi sa, att nu
ska vi ut i snön. Helt tossiga är de.


Jaha nu står min nya tv på plats. Vilken bild! Vilken skillnad!! Supernöjd är jag. Gick hur
lätt som helst att installera den. Bra karl reder sig själv eller vad det nu
heter.

Ni får ha en fortsatt trevlig snöig kväll.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards