anthilias

Alla inlägg under januari 2012

Av Gun - 21 januari 2012 15:04

Har vi här nere. Väntar bara på snön ska göra sin entré i form av blötsnö…. Har just
tittat på Håkan Juholts avgång på tv:n. Man såg inte så mycket av Flanaden i
Oskarshamn. Fick en konstig känsla när reporten stod på torget i Oskarshamn på
morgonen och talade om att det skulle hållas inne i Flanaden ett gammaldags
köpcentrum och att han skulle stå vid Domus. Kan inte riktigt sätta ord på vad
det var som hon sa som kändes så fel.


Varför jag reagerar är väll att jag själv är uppväxt och gott i skolan i Oskarshamn.


Nu har jag druckit kaffe och ska fixa lite till. Har fått en hel del gjort. Fick i alla
fall godkänt på min lektion i script från Winnies. Alla script fungerar inte
att göra på datorn. Det är alltid med en viss spänning man väntar in svaret.


Ni får ha en fortsatt trevlig lördag.

Kram gun


Av Gun - 19 januari 2012 21:58

Värker i min högra arm. Från handleden upp till armbågen. Har haft det ett tag nu. Verkar som
det inte vill ge med sig.  Opererade min
hand i maj förra året. Trodde jag skulle slippa värken. Då gjorde det endast
ont i handen. Men nu har det spritt sig upp till armbågen. Ja det är väll bara
att traska ner till doktorn. Inte kul men antagligen ett måste. Jag har ingen
styrka i handen längre. Så fort jag lyfter något så bara hugger det i armen. Läskigt
när man är van att man har styrka i handen och värken kan göra en galen.


Lite pudersnö fick vi i natt. Vipps blev det lite ljusare. Men man kan redan se att
det blir ljusare på mornarna och att  ljuset är längre kvar på eftermiddagen. Men halt
var det som vanligt på vägen.


Nu är det redan fredag igen. Vart tar dagarna vägen? Tycker bara att det är måndag och
fredag i min almanacka. Snart har redan januari månad gått. Så om vi nu mot
förmodan skulle få snö blir det inte långvarit.


Nej nu ska jag plocka lite till och vattna mina blommor. För att sedan gå att sova. Tidig morgon
och jag slutar tidigt den här fredagen och börjar sent på måndagen.

Kram gun

Av Gun - 17 januari 2012 22:11

I morgon är det min öppning på jobbet. Inte så kul att gå upp tidigt, men att få komma hem
tidigt är desto roligare. Man får lite gjort då. I morse när jag åkte till
jobbet hade jag satt på släpkärran för att ta med in till staden. Det var svart
halka på vägarna rena rama skridskobanan. Fy vad otäckt! Men det gick bra det
går ju inte så fort med släp där bak.


Har inget speciellt att skriva och berätta. Det händer just inget ting allt verkar
stiltje.  Men det är så varje år efter
helgerna. Fast det blir tråkigt i längden.


Nej nu får det bli God natt… ska strax krypa i sängs. Ni får ha en trevlig onsdag.

gun

Av Gun - 16 januari 2012 20:43

Ja idag har det inte varit något roligt väder. Det började med hagel som övergick i
snöblandat regn. Som vanligt när det är sådant tråkigt väder så blir det mörkt
så tidigt. Usch…. Jag längtar så efter våren. Men jag förstår att det lär dröja.


Har inte något precis att skriva och berätta om. Har varit helt lugnt.

Ni får ha en
fortsatt trevlig dag.

Kram gun



Av Gun - 15 januari 2012 22:50

Ja vi har haft ett härligt vårväder här idag. Har varit ute och gått en lång promenad.

Sedan fick jag kaffe gäster. Som vanligt när man har trevligt så går tiden fort. Nu är det bara att säga

God natt, för i morgon är det åter en arbetsdag.

Kram gun

Av Gun - 12 januari 2012 22:52

Redan är klockan mycket. Snart dags att krypa ner i sängen.


 Ute blåser det kring husknuten. Hm, bara inte elen försvinner så.

  Dom har ju varnat för blåst här och att temperaturen
ska sjunka under natten. Så det kunde vara blixthalka i morgon bitti. I morse
när jag åkte in till jobbet så hade en lastbil brunnit. Det var trångt att passera.


Hela dagen har varit mulen och grå. På eftermiddagen började det att regna och när jag
åkte hem från jobbet var det snöblandat regn.

Ni får ha en trevlig fredag.

Kram gun

Av Gun - 11 januari 2012 21:46

Kanske bara för en kort stund. Men hur ljuvligt är det inte. Den lilla snö vi hade är nu
borta. Den regnade bort i natt. Vilken tur att vi gick till backen och åkte stjärtlappar
med barnen igår. Vem som hade roligast vi vuxna eller barnen vet jag inte. Men
kul hade vi.


Nu är det + grader ute. Blåser lite, det är nackdelen med att vi inte har snö och kyla.
Igår kväll hade vi planering efter jobbet så det blev en sen kväll. Vi brukar
lägga det så att jag inte slutat tidigt. Inte så kul precis att sitta på jobbet
och bara vänta i ett par timmar. Det är ju inte lönt för mig att åka hem. Där
är nackdelen med pendlandet.


Nu är det åter kväll. Ska snart försöka att komma i sängen.

Kram gun

Av Gun - 9 januari 2012 19:38

jätte dåligt inatt. Har ju som vanligt lagt om dygnet och sedan ska man vara på jobbet till
06.30… ja då blir det som det blir. Snurrit.

Det har inte snöat något mer som tur är. Några minus grader har vi haft. Små vägarna är hala
men stora vägen är saltad. Men visst man får ta det försiktigt.


Har fått mycket gjort idag eftersom det var en tidig dag. Nu sen ska jag se Hinsehäxkan.

Ni får ha en trevlig kväll.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards